VV Avereest neemt de punten mee uit Sint Jansklooster.

VHK 1

13 mei 2023 14:30

A.M. Driessen

Sportpark Monnikenmolen
Van Ommenstraat 2 A
8326CR
SINT JANSKLOOSTER

VV Avereest boekte de 2e overwinning op rij. Na een 0-1 ruststand werd VHK 1-4 verslagen.

Na een zaterdag rust en een geweldig kampioensfeest voor een met de dames van VV Avereest, stond vandaag de uitwedstrijd tegen VHK uit Sint Jansklooster op de agenda.

Voor de mannen van VlugHeid en Kracht uit het pittoreske Klooster was de wedstrijd van vandaag best wel cruciaal. Om de tombola van de nacompetitie te ontlopen was winst tegen de Louwdijk-Rooth formatie uit Balkbrug eigenlijk noodzakelijk. De mannen van trainer Rico Magsino willen hun sportieve plicht vervullen en met een goed gevoel richting het nieuwe seizoen. De winst van VV Avereest tegen Zwolsche Boys smaakte naar meer.

Onder een stralende zon werd sportpark Monnikenmolen bereikt. Er kon gezien de kwaliteit van de grasmat niet worden gespeeld op het hoofdveld (gras) en dus moest er worden uitgeweken naar het kunstgrasveld. Met een redelijk fitte selectie was er deze middag weer wat te kiezen voor trainer Magsino van de tricolores. De pupil van de week, Aron Boxum, liet zien over veel voetbalkwaliteiten te beschikken en hij liet de toeschouwers genieten van een paar prachtige schijnbewegingen.

Hierna was het de beurt aan de 22 acteurs om hun kwaliteiten te laten zien. Scheidsrechter Driessen gaf om ruim 14.30 uur het signaal om te beginnen.

VHK nam direct het initiatief en men liet zien over een goed voetballende ploeg te beschikken. Dat was overigens ook in Balkbrug al duidelijk geworden. Men creëerde een aantal mogelijkheden, maar dit leidde niet tot een treffer. Avereest was niet onder de indruk en men voetbalde zich regelmatig onder de druk van VHK uit. In de 15e minuut liet Niek Kuiper de kloosterlingen al even schrikken. Avereest werd steeds meer de bovenliggende partij en in de 25e minuut gaf Joost van de Bosch een prachtig pass op de attente Dawit Baauw. Dawit rondde het heel beheerst af door de bal met een mooie lob over de kansloze doelman Driesen in het doel te deponeren: 0-1.

Een aantal toeschouwers vroeg zich hardop af of de thuisploeg er wel van doordrongen was dat men een resultaat diende te behalen tegen VV Avereest. De inzet en overtuiging van de beginfase was verdwenen. De tricolores bleven relatief gemakkelijk overeind zonder zelf grote kansen te creëren.

Verwacht mocht worden dat de acteurs uit het klooster in de rust een boodschap hadden meegekregen. Een, spreekwoordelijke, storm kon verwacht worden. Het bleef bij een briesje…

De goed ingevallen Arjen Dunnink was attent en rondde een aanval prima af: 0-2.

Hierna bleef Avereest de betere ploeg en dat was gezien de belangen wel verrassend. Met een aantal wissels probeerde trainer Schilder van VHK nieuwe energie te brengen en dit lukte in eerste instantie ook. Doelman Jorn Jan van de Beld tikte een bal geweldig uit de kruising en voorkwam daarmee de aansluitingstreffer. In de daaropvolgende fase kregen de tricolores diverse 100% kansen om de voorsprong verder uit te breiden. Paal en lat voorkwamen vooralsnog meer doelpunten.

Na een mooie actie van invaller van Beekhuizen wordt hij binnen het strafschopgebied gevloerd en de terechte strafschop wordt door Edward Rook binnengeschoten: 1-2.

De aanhang van de thuisploeg ging er eens voor zitten en verwachtte een alles of niets offensief van de blauwwitten. Hoe anders ging het. De van een blessure herstelde en ingevallen Sven Joosse was attent en de verdediger te laat…. Ook nu een terechte strafschop voor Avereest. Kevin Buiter faalde niet en schoot de 1-3 beheerst binnen. Het geloof in een goed resultaat namen zienderogen af bij de kloosterlingen. De tricolores bleven goed en geconcentreerd voetballen. In de slotfase wordt de inzet van Arjen Dunnink nog net gered, maar de rebound is voor Nick Oosterveen, hij schiet de bal uit een moeilijke hoek prachtig in de kruising: 1-4. Niet lang daarna maakte de prima leidende scheidsrechter Marcel Driessen een einde aan de ‘lijdensweg’ van VHK.

VV Avereest boekte een verdiende overwinning. De gastheren en hun supporters vroegen zich af waarom een zo spelend Avereest al is gedegradeerd. Voor meer mensen een vraag. Is het de druk die er nu af is of het iets gewijzigde spelconcept? Wie het weet mag het zeggen. Vanmiddag was het in ieder geval fijn om naar te kijken voor iedereen die VV Avereest een warm hart toedraagt.

Met een goed gevoel kan volgende week worden aangetreden voor de laatste competitiewedstrijd tegen Hardenberg’85. Er zal om 14.30 uur worden afgetrapt op Sportpark de Balk onder leiding van scheidsrechter Schumer. We hopen dat veel supporters bij deze laatste wedstrijd aanwezig zullen zijn en daarna ook aanwezig zijn bij de afsluitende BBQ (wel even opgeven bij iemand van de AC!).

Jorn-Jan van de Beld , Nick Buiter, René Koster, Sander Hoeve, Maarten Pol (Nick Jonkman), Kevin Buiter, Joost van de Bosch, Leyon Courtz (Arjen Dunnink), Niek Kuiper (Sven Joosse), Dawit Baauw, Jurgen Visscher (Nick Oosterveen).

Foto's met toestemming overgenomen van VHK