VV Avereest en SC Rouveen in evenwicht.

SC Rouveen 1

15 april 2023 14:30

J.A.M. Everlo

Evenals de heenwedstrijd eindigde de wedstrijd tussen VV Avereest en SC Rouveen in 0-0.

Na de nederlaag van vorige week stond vandaag de thuiswedstrijd tegen SC Rouveen op het programma. De groen-witte brigade van trainer Talsma is een stabiele derdeklasser en speelt de meeste seizoenen voor promotie middels de nacompetitie. Dat zal dit seizoen niet het geval zijn. Het is voor SC Rouveen van belang om op minimaal plaats 8 te eindigen. Gezien de versterkte degradatie in dit seizoen spelen de nummers 9,10 en 11 nacompetitie voor een langer verblijf in de derde klasse. De ploeg uit Rouveen herbergt echter teveel kwaliteit om dit als reëel risico te zien. Hoewel de uitslagen van de laatste weken zorgen voor een voortdurend stuivertje wisselen in de competitiestand.

Voor trainer Rico Magsino was het prettig dat een aantal geblesseerde spelers weer terug waren. Ze konden of een hele of een halve wedstrijd spelen. De wedstrijd in Rouveen was geëindigd zoals er was begonnen: 0-0. Voor de toeschouwers was het te hopen dat er deze middag wel doelpunten genoteerd konden worden.

Scheidsrechter Everlo uit Hengelo gaf om 14.30 uur het signaal om te beginnen. Rouveen begon gedreven een fanatiek aan de wedstrijd. Men heeft een aantal technisch vaardige spelers en er werd dan ook redelijk gemakkelijk gecombineerd. Het grote euvel van de groen-witten is echter het in de eindfase creëren  van kansen en deze omzetten in doelpunten. Voor de Louwdijk-Rooth formatie geldt hetzelfde. Er wordt bij vlagen prima gecombineerd alleen het creëren van kansen en maken van doelpunten is problematisch. Na deze constateringen zal het niemand verbazen dat beide ploegen redelijk in evenwicht waren. Rouveen had iets meer balbezit maar echte kansen kreeg men niet. Mocht het al dreigend worden dan was de defensie onder leiding van René Koster en doelman van de Beld alert. De tricolores kregen wel een prima kans. Een corner werd niet goed weggewerkt en de inzet van René Koster werd met een prachtige redding gekeerd door doelman Slager.

De tweede helft begon met een iets meer naar voren voetballend VV Avereest, maar ook nu speelde het spel zich voornamelijk op het middenveld af. Ook nu weinig kansen aan beide kanten. Voor VV Avereest kreeg Arjen Dunnink een prima mogelijkheid. Hij kon de goede voorzet van Dawit Baauw niet over de doellijn koppen. SC Rouveen besefte steeds meer dat er een resultaat behaald diende te worden en men schroefde het tempo wat op. Linksback Stefan Leeftink schakelde zich steeds vaker in en dat zorgde voor meer dreiging. Tot doelpunten leidde het ook nu niet. Bijzonder moment was er nog wel in de 80e minuut. Een vrije trap van de tricolores werd voor het doel gebracht en doelman Slager liep daarbij tegen een eigen speler aan en kon de bal onvoldoende wegwerken. De bal werd vervolgens door Kevin Buiter keurig over de doelman en verdedigers in het doel gewerkt. Scheidsrechter Everlo had echter iets geconstateerd en keurde de treffer af. Het is voor diverse mensen nog onduidelijk waarom.

In de slotfase kregen onze  gasten uit Rouveen nog een tweetal goede mogelijkheden, maar beide keren was doelman van de Beld de situatie meester. In de allerlaatste minuut kreeg opnieuw Kevin Buiter nog een geweldige kans maar de bal verdween over het doel. Het zou ook geen recht hebben gedaan aan de wedstrijd. Na 94 minuten besloot de goed leidende scheidsrechter Everlo dat het mooi was geweest. De wedstrijd eindigde zoals die was begonnen.

Voor de tricolores staat volgende weer de altijd beladen derby tegen DVC Dedemsvaart op het programma. Om (LET OP!) 17.00 uur zal er worden begonnen op Sportpak de Boekweit. We hopen dat veel supporters de weg naar Dedemsvaart kunnen vinden om de mannen van trainer Magsino te steunen.

Jorn-Jan van de Beld , Nick Buiter, René Koster, Bart Koster (Sander Hoeve), Maarten Pol (Nick Jonkman), Kevin Buiter. Joost van de Bosch, Arjen Dunnink, Leyon Courtz (Nick Oosterveen), Dawit Baauw, Jurgen Visscher.