Off day voor VV Avereest in Hattem.

Hattem 1

18 maart 2023 14:30

G.J.H. Ekkel

Sportpark 't Achterveen
Konijnenbergerweg 2 c
8051CC
HATTEM

VV Avereest beleefde vanmiddag een complete off day in Hattem. Na een 3-1 ruststand eindigde de wedstrijd in een 8-1 nederlaag.

Na een extra week rust ivm winterse weersomstandigheden stond voor de formatie van trainer Magsino de pittige uitwedstrijd tegen VV Hattem op het programma. De ploeg van de vertrekkende trainer Oosterhaar scoort de laatste periode aan de lopende band. Men heeft dan ook het beste doelsaldo van deze klasse.

Het was een gezellige drukte op het prachtig gelegen Sportpark het Achterveen in Hattem. De weersomstandigheden waren prima toen scheidsrechter Ekkel om 14.30 uur voor het eerst op zijn fluit blies. De Louwdijk Rooth formatie begon voortvarend aan de wedstrijd. Men koos er niet voor om ‘de bus te parkeren’. Hoe gevaarlijk de voorwaartsen van de ploeg uit Hattem zijn werd al snel duidelijk. Na een corner voor de tricolores schakelden de blauw-gelen heel snel om: 1-0.

Avereest was niet uit het beroemde veld geslagen en bleef vooruit voetballen. Er volgden kansen voor René Koster en Dawit Baauw. Avereest was in deze fase de bovenliggende partij.

De met zijn snelheid en balvaardigheid veel gezochte Dawit Baauw soleerde in de 20e minuut door de defensie van Hattem en schoot de bal keurig binnen: 1-1. Avereest behield het initiatief ook na de gelijkmaker. Erg slordig balverlies op het middenveld bood Hattem de kans om middels een prima steekpass Maikel Rave in stelling te brengen en hij faalde niet voor doelman van de Beld: 2-1.

Achteraf was dit wel een soort kantelmoment in de wedstrijd. Hattem nam steeds meer het initiatief en combineerden lukte er niet veel meer aan Avereest kant. Hattem creëerde een aantal kansen en de  3-1 van Felix Besseler was dan ook wel logisch. Een prima schot van Joost van de Bosch, tot corner verwerkt door doelman Pool, was het laatste wapenfeit voor de rust.

Hattem kwam prima uit de kleedkamer en maakte duidelijk dat er voor de tricolores weinig te halen zou zijn op het Achterveen.

Met een aantal aanvallende wissels probeerde trainer Rico Magsino het tij nog te keren. Avereest kreeg in de daaropvolgende fase nog een prima kans voor Dawit Baauw. Doelman Pool kwam echter als winnaar uit de één op één situatie. Ook schoten van Niek Kuiper en Jurgen Visscher werden door de doelman van Hattem keurig tot corner verwerkt.

Hattem was echter messcherp in de omschakeling en afronding van kansen. De doelpunten vielen dan ook als de beroemde appelen. Van Winsum, Besseler en de ingevallen Felix Noordberger zorgden voor een 6-1 stand op het scorebord.

In de 72e minuut hield René Koster op de rand van het strafschopgebied Noordberger vast. Scheidsrechter Ekkel was van mening dat hier een rode kaart op zijn plaats was. In ondertal kreeg Avereest toch nog één prima kans. De inzet van Dawit Baauw werd ook nu gestopt door doelman Pool. In de slotfase schoten en kopten Noordberger en aanvoerder Borger de 8-1 op het scorebord.

Een verdiende overwinning voor de ploeg uit Hattem. Voor Avereest is het zaak om  vast te houden aan het eerste halfuur van deze wedstrijd. Toen werd er prima gevoetbald en kreeg men ook een aantal prima mogelijkheden.

Volgende week is SC Lutten te gast op Sportpark de Balk. Er zal om 14.30 uur worden afgetrapt onder leiding van scheidsrechter van der Elst.

Jorn-Jan van de Beld , Nick Buiter, Nick Jonkman, Sander Hoeve (Nick Oosterveen), Maarten Pol, Kevin Buiter. Joost van de Bosch, Niels Redder (Niek Kuiper), Arjen Dunnink (Jurgen Visscher), Dawit Baauw, René Koster.