Winst voor collectief van VV Avereest tegen ASC’62.

ASC '62 1

11 februari 2023 14:30

mevr J.T.G. Vermeer

Na een 0-1 ruststand stond en na 90 minuten een 2-1 stand op het scorebord. Het collectief van VV Avereest boekte een fraaie overwinning op ASC’62.

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen ASC’62 uit Dalfsen op het programma. De heenwedstrijd was nipt verloren gegaan. De ploeg uit Dalfsen, onder leiding van oud VVA trainer Stef Lamberink, had zich na de degradatie van vorig seizoen wel een andere plaats toebedacht op de ranglijst.

Men staat op dit moment op een nacompetitie plaats. En dat is eigenlijk ASC onwaardig. De competitie in 3C is sowieso bijzonder. Resultaten zijn bijna niet te voorspellen. De versterkte degradatieregeling maakt het ook weer extra spannend.

De tricolores moesten het deze middag stellen zonder een viertal geblesseerde/geschorste spelers. Gelukkig geeft de selectie van trainer Rico Magsino de mogelijkheden om dit op te vangen. Dat het deze middag nodig zou blijken op een bijzondere manier had niemand verwacht.

De belangen waren voor beide ploegen duidelijk, een driepunter! Na een indrukwekkende minuut stilte begonnen de beide ploegen onder leiding van Julia Vermeer (inderdaad een vrouwelijke scheidsrechter) aan de wedstrijd.

Het was van beide kanten even zoeken en kijken naar de tactiek van de tegenstander.

Na ruim 9 minuten zette Nick Oosterveen goed door aan de rechterkant. Hij gaf de bal voor aan Niek Kuiper. Zijn schoot ging naast. Ook ASC liet zich niet onbetuigd en men combineerde bij vlagen prima.

Echt dreigend werd het in de 17e minuut toen een schot op de paal naast doelman van de Beld belandde. Doelman Bijl van de Dalfsenaren onderscheidde zich ook nog door een bal net onder de lat weg te tikken. Zo bleef de wedstrijd op en neer gaan met kans(jes) en mogelijkheden aan beide kanten.

In de 28e minuut werd een hoge voorzet door doelman van de Beld niet helemaal goed ingeschat en hij nam in zijn actie ook aanvaller van Gelder mee. Scheidsrechter Vermeer wees resoluut naar de stip. Hoewel doelman van de Beld de bal nog aanraakte werd het wel 0-1.

Niet lang daarna blesseerde doelman van de Beld van de tricolores zich bij een doeltrap. Na een blessurebehandeling kon hij gelukkig verder. Tot de rust gebeurde er verder niet veel meer. En werd met de 0-1 stand de kleedkamer opgezocht.

Bij aanvang van de 2e helft werd duidelijk dat doelman van de Beld toch niet verder kon. Zijn plaats onder de lat werd ingenomen door Jurgen Visscher. Dawit Baauw nam de positie van Jurgen in de voorhoede over. Het eerste kwartier was het aan Avereest kant zoeken hoe de wissel van doelman zou uitpakken. En aan ASC kant groeide het geloof in meerdere treffers. De Louwdijk-Rooth formatie liet in deze fase zien dat men over een sterk collectief beschikt. Er werd hard geknokt voor een goed resultaat ondanks de tegenvaller van het uitvallen van doelman van de Beld.

Invaller doelman Jurgen liet zien over keeperskwaliteiten te beschikken. Hij tikte een vrije trap van Chiel Pasman uitstekend tot corner. En ook een aantal momenten daarna was hij de situaties meester.

Het geloof in een resultaat groeide met de minuut aan Avereest kant. Dawit Baauw was een aantal keren dreigend via de rechterkant. Eén van zijn voorzetten werd door Nick Oosterveen prima ingeschoten, maar doelman Bijl redde geweldig.

De tricolores bleven de aanval zoeken. Trainer Magsino wisselde aanvallend en opnieuw mocht O-19 speler Renzo Schipper zijn opwachting maken. Het zou een bijzonder laatste kwartier worden.

In de 79e minuut werd een afgeslagen corner opnieuw voor het doel gebracht door Sander Hoeve. Arjen Dunnink stond op de juiste plaats en tikte de 1-1 achter de kansloze doelman. Een prachtige opsteker. Er knakte blijkbaar iets bij de Dalfsenaren. De tricolores voelden dat er meer in zat. Met veel energie werden de duels aangegaan en werd er direct druk gezet op de opbouw van ASC. Joost van de Bosch won een duel en gaf een prima pass naar de rechterkant. De voorzet werd door Renzo Schipper op de juiste waarde geschat. Als een echte spits tikte hij de 2-1 binnen. Op basis van inzet en energie een verdiende voorsprong. Voor Renzo geweldig dat hij als 17 jarige dit mag meemaken.

De slotminuten waren spannend. Een doelpunt van ASC werd terecht ivm buitenspel afgekeurd.

Na ruim 90 minuten floot de uitstekende leidende Julia Vermeer voor het einde van de wedstrijd. De vreugde aan Avereest kant was groot. De eerste thuisoverwinning was een feit!

Ondanks de verschillende tegenslagen bleven de mannen van trainer Magsino geloven in en werken voor een resultaat. Een compliment waard! De beloning was er deze middag in de vorm van een overwinning.

De komende twee weken heeft de Louwdijk-Rooth formatie geen competitieverplichtingen. Het is te hopen dat de blessure van doelman Jorn Jan van de Beld mee zal vallen. Ook ander kleine pijntjes en ongemakken hebben nu even de tijd om te genezen.

Op zaterdag 4 maart staat de uitwedstrijd bij VV Heerde op het programma. Een pittige uitdaging. De Heerdenaren hebben de minste verliespunten en beschikken over een uitstekende ploeg.

Er zal om 14.30 uur worden afgetrapt op Sportpark Molenbeek.

Jorn-Jan van de Beld (Dawit Baauw), Nick Buiter, Nick Jonkman (Renzo Schipper), Sander Hoeve, Maarten Pol, Kevin Buiter, Joost van de Bosch, Arjen Dunnink, Nick Oosterveen (Guido Pielman), Niek Kuiper, Jurgen Visscher.