Onverdiende nederlaag voor VV Avereest.

SC Lutten 1

25 maart 2023 14:30

L.C.M. van der Elst

In een wedstrijd die symbolisch was voor het seizoen tot nu toe, stond er bij rust 0-0 op het bord. Na 90 minuten echter 0-1 in het voordeel van SC Lutten.

Na de ontluisterende nederlaag van vorige week in Hattem, was iedereen die VV Avereest een warm hart toedraagt benieuwd hoe de manschappen van trainer Magsino zich vanmiddag zouden presenteren in de wedstrijd tegen SC Lutten.

De weersomstandigheden waren erg wisselend deze middag. De warming up verliep onder relatief goede weersomstandigheden. Gedurende de wedstrijd was het bij vlagen herfstachtig en dat kwam het spel niet ten goede. Trainer Magsino moest het deze middag doen zonder de afwezigen René Koster en Jurgen Visscher. Daar tegenover stond de terugkeer van Sven Joosse.

Pupil van de week Ezra Klinker gaf om half drie het goede voorbeeld en passeerde doelman Mulder van SC Lutten met een prima schot. Helaas voor de tricolores zou Ezra de enig blijven deze middag die dat lukte.

Na het eerste fluitsignaal van de, redelijk ‘aanwezige’, scheidsrechter van der Elst begon de Louwdijk Rooth formatie goed aan het duel. Men speelde met veel inzet en energie en bij vlagen werd er, ondanks de weersomstandigheden, prima gecombineerd. Tot echt grote kansen leidde dit echter niet. SC Lutten liet zich af en toe dreigend zien voor het doel van Jorn Jan van de Beld. De defensie van de tricolores had het deze middag echter goed op orde. Ook spits Altena van SC Lutten kwam weinig tot niet in het spel voor. Optisch had Avereest een overwicht. Daar krijg je echter geen (doel)punten voor.

De momenten dat Avereest echt kansen kreeg stond doelman Lars Mulder goed opgesteld. De harde schuiver van Joost van de Bosch tikte hij tot corner en ook bij andere gevaarlijke situaties kon hij al vrij snel het sein ‘situatie meester’ geven. Hij werd dan ook terecht door de supporters van SC Lutten tot man de wedstrijd uitgeroepen.

Na een aantal kleine kansen en mogelijkheden aan beide kanten, gaf de scheidsrechter het teken om een kop thee te gaan drinken. Het was hartverwarmend om te zien hoe de tricolores hadden gestreden en geknokt in de 1e helft.

De 2e helft begon onder slechte weersomstandigheden; harde wind en regen zorgden voor herfstachtige taferelen. Ook de bal maakte soms de meest vreemde caperiolen. Beide teams kwamen zodoende niet tot echt vlot lopende aanvallen. SC Lutten leek het initiatief wat meer te nemen aan het begin van de 2e helft. Ook nu creëerde men echter geen uitgespeelde kansen.

Avereest zocht in de omschakeling regelmatig de snelheid van Dawit Baauw.

In de 70e minuut werd Dawit bereikt na een prachtige pass van Sander Hoeve. Dawit sneed naar binnen en ging richting het doel van SC Lutten. Hij werd aangetikt binnen het strafschopgebied. Scheidsrechter van der Elst beoordeelde het echter als een valpartij…….

Niet veel later besloot Ewoud Altena van SC Lutten eens een poging te wagen en schoot de bal richting Avereest doel. De bal werd echter ongelukkig van richting veranderd en verdween achter de kansloze doelman van de Beld: 0-1.

Ondanks beide tegenslagen bleven de tricolores met inzet en goed voetbal de aanval zoeken. In de 85e minuut passeerde Joost van de Bosch een aantal tegenstanders. Ook hij werd in het strafschopgebied aangetikt. Nu wees de scheidrechter direct naar de stip. Kevin Buiter nam, zoals gewoonlijk, plaats achter de bal. De anders zo trefzekere Kevin zag zijn inzet nu gekeerd door doelman Mulder. De teleurstelling droop van de gezichten van de spelers van Avereest. Men bleef echter knokken voor een resultaat. Met opportunistisch voetbal werd geprobeerd alsnog de gelijkmaker te forceren. Ondanks een aantal hachelijke situaties voor het doel van doelman Mulder, bleef de 0-1 op het scorebord staan. Na ruim 90 minuten floot scheidrechter van der Elst de wedstrijd naar de geschiedenisboeken.

Het laatste kwartier was symbolisch voor het seizoen tot nu toe. Voetballend zeker niet minder, beslissingen van de  scheidsrechter die net verkeerd uitpakken en moeilijk tot scoren kunnen komen. Ondanks deze tegenslagen is het bewonderenswaardig om te zien hoe de mannen van trainer Magsino blijven werken en voetballen.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen koploper Dieze West op het programma. Hopelijk met de steun van de vaste supporters en onder betere weersomstandigheden, zal er om 15.00 uur worden begonnen op Sportpark het Hoge Laar in Zwolle.

Jorn-Jan van de Beld , Nick Buiter, Bart Koster, Sander Hoeve (Nick Jonkman), Maarten Pol, Kevin Buiter. Joost van de Bosch, Niels Redder, Arjen Dunnink (Leyon Courtz), Dawit Baauw, Sven Joosse (Nick Oosterveen).