VVA 3 – v.v. Wijthmen 3

Wijthmen 3

15 april 2023 14:30

G.J. Stolte

Zaterdagmiddag mochten de mannen en jongens van das Dritten de wei weer in om de degens te kruisen met rode lantaarndrager Wijthmen 3. Het winterse weer leek eindelijk verdwenen, de selectie was groot dus als vanzelfsprekend hadden we er enorm veel zin in.

Alvorens de gebeurtenissen kort, zakelijk en zonder franje te beschrijven even een kleine voetnoot:

Uw verslaggever van deze ronde is er een hele poos niet bij geweest. En aangezien onze selectie van een boel jeugdig elan is voorzien kan het misschien voorkomen dat 1 of 2 bijnamen niet helemaal correct geschreven zijn. Alvast excuses hiervoor.

Hoofdassistent Elly moest het alleen doen vandaag en stuurde een weinig verrassend team het veld in:

Doel: Oublie (die onherkenbaar was na een paar maand! Die jongen heeft goed aan zichzelf gewerkt schijnbaar en ziet er topfit en verzorgd uit. Degradeerde zijn flitsende keeperstenue tot een wapperende voortent, zoveel ruimte is er nu over.)

Verder, in willekeurige volgorde:

Joepie, Zepie en zepie, Ballonnema, Ecke, Vogelaar, BertHenkJanWim, Barf, Waggel en de Uil

VVA3 draait als een tierelier dit seizoen en het begin was prima.

Onder regie van Elly werd het strijdplan zorgvuldig uitgevoerd en al snel werden een paar mooie kansen gecreeërd. Al kregen we er ook een aantal tegen moet gezegd worden.

Ecke besloot als vanouds om vanuit elke onmogelijke hoek op het doel te schieten, BertJanHenkWim strooide met vernuftige ballen en Barf vloog van box tot box zoals we dat allemaal van hem kennen.

Extra eervolle vermelding voor Joepie die vroeger alleen heel hard kon rennen maar vandaag er een stukje voetbal aan vastplakte.

Vlak voor rust stoomde hij weer eens op, speelde dezelfde 3 man 4 keer uit, deed al dribbelend een plasje bij de cornervlag, speelde weer 2 man uit en gaf een enorme ziekenhuis bal op Waggel. Hulde!

Ondertussen stonden we op een verdiende 1-0 voorsprong na een intikker van de Uil. De keeper van Wijthmen die eerder een aantal hele goede reddingen maakte moest de bal na een doelpoging toch loslaten waarna de goal niet te missen was.

Na de 1-0 werd het van onze kant wel wat slordig in de passing en afronding en met wat horten en stoten werd de rust gehaald.

In de rust al greep Elly bikkelhad in en met Koksie en Kale Ribery kwamen er een paar verse krachten in.

Het wedstrijdbeeld veranderde weinig tot er na een kwartier in de 2e helft de bevrijdende 2-0 werd gemaakt door Koksie. Die was gebrand op revanche voor zijn rol als invaller en voor de ogen van zijn uitzinnige familie produceerde hij een plenter waar Raggie Langlelijk jaloers op zou zijn.

De ban was gebroken en Elly durfde het zelfs aan om met Tongwin in te brengen de gemiddelde leeftijd flink op te krikken.

Ook Denise maakte eindelijk weer eens minuten en prompt begon het zo lekker te lopen dat Koksie er nog 2 maakte, waarvan 1 weliswaar met een gelukje. Ook Vogelaar deed een duit in het zakje.

Slotakkoord was voor Doelie die met een vrije trap op een lekker plekje wel raad wist; 6-0.

In een tijd waarin het nieuws overspoeld word door incidenten met publiek tijdens voetbalwedstrijden moeten we helaas melden dat ook bij das Dritten de verruwing van de samenleving toeslaat.

Vooral die arme Oublie moest het ontgelden. Hij werd voortdurend uitgescholden door een Eric Cartman lookalike met een vreemd accent en een mitella. Naast hem een soort rooie wasbeer die steeds kauwgum op de warmlopende wisselspelers probeerde te gooien.

Ook een aantal spelers bleken later op de dag niet onbesproken. Ze waren met elkaar naar een death metal feest in Nieuwleusen geweest en hebben daar schaamteloos het zusje van één van onze ploeggenoten te grazen genomen. Nu betrof dat niet de meest gewaardeerde teamgenoot maar toch.

Volgende week weer een nieuwe poging!