VV Avereest moet meerdere erkennen in FC Ommen.

F.C. Ommen 1

8 april 2023 14:30

E. Maat

Na een 0-1 ruststand eindigede wedstrijd  tussen VV Avereest en FC Ommen in 0-2.

Na de deceptie van vorige week in Zwolle stond vandaag de inhaalwedstrijd tegen de buren van FC Ommen op het programma. Waar verschillende mensen misschien hadden gehoopt of gerekend op een vrij paasweekend, dacht de KNVB hier anders over.

De herinneringen aan de uitwedstrijd waren positief. Vorig jaar werden daar de eerste punten bij elkaar gesprokkeld. De laatste weken zijn de rollen wel omgedraaid. Onze gasten uit Ommen klimmen gestaag op de ranglijst en komen in de buurt van de plaats op de ranglijst waar ze gezien de omvang van de vereniging en de selectie ook thuis horen. Voor de tricolores is het een lastig seizoen. De inzet is er zeker, scoren is een probleem en vertrouwen in eigen kunnen ontbreekt bij vlagen. Als het dan op belangrijke momenten niet mee zit, dan is het rekensommetje snel gemaakt.

De omstandigheden waren een stuk beter dan vorige week. Een heerlijk zonnetje, een gezellig vol terras en een groep gasten uit Ommen die op de fiets waren gekomen. De onderlinge verhoudingen zijn prima en dan is iets wat (amateur)voetbal mooi maakt.

Voor trainer Rico Magsino was het wel even puzzelen deze middag. Een handvol afwezigen maakte het niet eenvoudiger. Om 14.30 uur stonden er echter 22 acteurs op het veld toen scheidsrechter Maat uit Harderwijk het sein gaf om te beginnen.

Vanaf het begin werd duidelijk dat de Ommenaren revanche wilden voor het puntenverlies in Ommen. Met technisch verzorgd voetbal en een duidelijke spelopvatting werd het doel van de tricolores gezocht. Doelman Jorn Jan van de Beld moest een aantal keren handelend optreden en dat deed hij prima. Nadat de eerste aanvallen waren geluwd kwam de Louwdijk-Rooth formatie wat beter in de wedstrijd. FC Ommen bleef echter de bovenliggende partij. Waar de onderlinge afstemming in de achterhoede van de  tricolores steeds goed was, ging het in laatste minuut voor rust mis. Een dieptepass werd door, de verder goed spelende, Guido Pielman verkeerd ingeschat en de alerte Tim Ribberink was net eerder bij de bal dan doelman van de Beld: 0-1. Een vervelend moment zo vlak voor de thee.

De tweede helft begon met een Avereest wat het initiatief nam en zich niet wenste neer te leggen bij een nederlaag. Men kreeg een tweetal kansen die echter niet tot doelpunten werden gepromoveerd. Het verder naar voren spelen zorgde er wel voor dat de snelle en technische vaardige aanvallers van FC Ommen meer ruimte kregen. De bij vlagen ongrijpbare Maarten Bel was een plaag voor de verdedigers van de tricolores. Naarmate de wedstrijd vorderde nam FC Ommen het initiatief weer over. De ingevallen Rik Jan de Groot promoveerde een voorzet van Jesse de Lange keurig tot doelpunt: 0-2. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. FC Ommen speelde de wedstrijd gecontroleerd uit en VV Avereest was niet meer in staat om een vuist te maken.

Na ruim 90 minuten gaf de uitstekende leidende scheidsrechter Maat het sein om de kleedkamers op te zoeken.

Een verdiende overwinning voor FC Ommen. Volgende week krijgt VV Avereest om zich te revancheren. SC Rouveen is dan te gast op Sportpark de Balk. Om 14.30 uur zal er worden begonnen. Hopelijk onder vergelijkbare weersomstandigheden als vandaag. Tot volgende week!

Jorn-Jan van de Beld , Guido Pielman, Nick Buiter, Ramon Katoele (Nick Oosterveen), Nick Jonkman (Renzo Schipper), Maarten Pol, Kevin Buiter. Joost van de Bosch (Arjen Dunnink), Niels Redder (Sven Joosse-Leyon Courtz), Dawit Baauw, Jurgen Visscher.