Voorbeschouwing

s.v. Rijssen 1 - Avereest 1

VV Avereest reist af naar Rijssen.

De vreugde en festiviteiten na de mooie overwinningen van VV Avereest heren en dames 1 liggen al weer een aantal dagen achter ons en de kruitdampen van het vuurwerk voor en na het prachtige kampioenschap van VV Avereest 2 zijn weer opgetrokken. De werkelijkheid is nu dat er voor de tricolores op zaterdag 20 april een pittige uitwedstrijd op het programma staat. De Louwdijk Rooth formatie reist af naar Rijssen om daar de sportieve strijd aan te gaan met de plaatselijke (fusieclub) SV Rijssen.

Dat het een strijd zal worden kunnen we ons nog herinneren van de wedstrijd in Balkbrug op 25 november 2023. Na een redelijke eerste helft waren de Rijssenaren de tweede helft duidelijk de bovenliggende partij. Men koppelde een gezonde strijd aan een prima technisch vermogen en dat resulteerde in een terechte 1-3 overwinning voor de Rijssenaren. De ‘nerazzuri’ (ze spelen in het mooie blauw-zwart) kennen een prima periode. In de laatste 5 wedstrijden werden 12 punten behaald met het uitstekende doelsaldo van 17 voor en 6 tegen. Ze nemen dan ook een keurige 6e plaats in op de ranglijst. De tricolores zijn gewaarschuwd.

De formatie van trainer Rico Magsino boekte vorige week een meer dan verdiende overwinning op RKSV Bornerbroek en dat heeft als gevolg dat de 7e plaats wordt ingenomen. Dit kan en mag zelfvertrouwen geven voor de komende wedstrijden te beginnen in Rijssen. Zoals vaker aangegeven, deze 4e klasse is ongekend spannend en boeiend, want iedereen kan van iedereen winnen en doet dat ook. Behalve SP Daarle (op de laatste plaats met 10 punten) kan een heel regiment teams of nog rechtstreeks degraderen of veroordeeld worden tot het spelen van nacompetitie. Als de tricolores overtuigd zijn van hun eigen mogelijkheden en er als team voor willen gaan, dan hebben we alle vertrouwen in een goed resultaat in Rijssen. Van onderschatting zal geen sprake zijn gezien de thuiswedstrijd en de resultaten van de Rijssenaren.

Met plezier, volledige inzet en overtuiging de sportieve strijd aangaan en gaan voor een revanche na de wedstrijd in Balkbrug. En dan hopen we dat iedereen met een ‘VVA bril” zal juichen na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Jan Floors. De heer Floors zal om 14.30 uur het startsein geven voor de wedstrijd op Sportpark ’T Opbroek aan de Opbroekweg 46 in Rijssen. We hopen dat ondanks de afstand de trouwe supporters de tricolores komen aanmoedigen en ondersteunen in Rijssen.

Wedstrijd-nummer

J. Floors

Sportpark 'T Opbroek
Opbroekweg 46