VV Avereest kan VV Heerde niet verrassen.

Heerde 1

4 maart 2023 14:30

E. Hogeweide

Sportpark Molenbeek
Veldweg 1 A
8181LP
HEERDE

VV Avereest kon vanmiddag niet voor een verrassing zorgen. VV Heerde won na een 2-0 ruststand met 3-0 van de tricolores.

Na een tweetal weken geen competitiewedstrijden stond voor de Louwdijk-Rooth formatie vanmiddag de uitwedstrijd tegen de VV Heerde op het programma. Een pittige klus tegen de koploper (gezien het aantal verliespunten). In de thuiswedstrijd tegen de geel-zwarten was al duidelijk geworden dat de Heerdenaren over een prima ploeg beschikken.

Trainer Rico Magsino kon vanmiddag weer beschikken over doelman van de Beld. De tricolores begonnen prima aan de wedstrijd en had zomaar aan de leiding kunnen komen als het schot van Arjen Dunnink niet op maar onder de lat was geëindigd. Daar tegenover stond een prima redding van doelman van de Beld op een inzet van één van aanvallers van de geel-zwarten.

Hierna nam Heerde het initiatief. Met verzorgd voetbal werd de aanval gezocht. De tricolores hadden het organisatorisch echter goed voor elkaar en echt grote kansen creëerde de ploeg uit Heerde niet. Na ruim een halfuur spelen nam de druk echter toe.

Een prima voorzet van de linkerkant werd door Daan Nijmeijer op waarde geschat en keurig binnen geschoten: 1-0. Avereest was het even kwijt en twee minuten later rondde Raoul Wijenberg een voorzet prachtig af. Zijn schot vanaf 16 meter verdween achter de kansloze doelman van de Beld: 2-0. Dit was een behoorlijke tik voor de hard werkende ploeg van trainer Magsino. Het moet gezegd, men bleef strijden en dat resulteerde in een schot van Jurgen Visscher. Doelman Mosterd tikte de bal tot corner. De laatste periode van de 1e helft was de wedstrijd in evenwicht en kwam er geen verandering meer in de stand.

De 2e helft begon de formatie uit Heerde fanatiek. Doelman van de Beld was echter alert. Langzamerhand kantelde de wedstrijd enigszins. De tricolores durfden meer het initiatief te nemen en dat resulteerde in goeie kansen voor Joost van de Bosch en Dawit Baauw. De lat en een prima redding van doelman Mosterd verijdelden de aansluitingstreffer. Op dat soort momenten blijft de vraag waarom het dan wel mogelijk is om er een echte wedstrijd van te maken. De tricolores durfden te voetballen en dat zorgde wel voor onrust in de defensie van de Heerdenaren.

In de 85e minuut schoot, de goed ingevallen, Niels Redder opnieuw op de lat. De krachten vloeiden weg bij de tricolores en dit resulteerde in een doelpunt voor de gastheren. De ingevallen Nick Wijenberg tikte een voorzet prachtig binnen; een hakje achter het standbeen langs: 3-0.

Hiermee was de wedstrijd gespeeld. De goed leidende scheidsrechter Hogeweide besloot na ruim 90 minuten dat het goed was geweest en blies de wedstrijd naar de geschiedenisboeken.

Zoals gezegd, VV Avereest kon niet voor een verrassing zorgen. De 2e helft biedt echter voldoende aanknopingspunten voor de komende weken. Te beginnen volgende zaterdag tegen de buren van FC Ommen. Nieuwe ronde en nieuwe kansen.

Om 14.30 uur zal er worden afgetrapt op Sportpark de Balk en de steun van de supporters is meer dan welkom!

Jorn-Jan van de Beld , Nick Buiter, Bart Koster, Sander Hoeve, Maarten Pol, Kevin Buiter (Renzo Schipper), Joost van de Bosch (Niels Redder), Arjen Dunnink (Nick Jonkman), Dawit Baauw, Niek Kuiper ( Nick Oosterveen), Jurgen Visscher.