VV Avereest moet de punten aan VV Bruchterveld laten.

Bruchterveld 1

30 september 2023 14:30

G.J.H. Ekkel

De ruststand werd ook de eindstand 1-2. VV Avereest verloor van de andere tricolores.

Voor de Louwdijk-Rooth formatie stond vanmiddag de wedstrijd tegen Bruchterveld op het programma. De ‘andere’ tricolores worden door velen gezien als een potentiële kampioenskandidaat. Vorige week had Bruchterveld de punten gedeeld met Mariënberg. Avereest was gestart met een prima overwinning in Kloosterhaar.

De randvoorwaarden waren prima. Een heerlijk zonnetje en twee teams die beiden willen voetballen. Voor Avereest was het een tegenvaller dat Sander Hoeve teveel hinder ondervindt van de vorige week opgelopen blessure. Daar tegenover stond de terugkeer van Joost vd Bosch. Ook vanmiddag starten er weer 4 spelers die vorig jaar nog in de O-19 speelden. Mooi om te zien dat Avereest met spelers uit eigen jeugd verder kan de komende jaren. De gemiddelde leeftijd lag dan ook behoorlijk laag. Iets wat heel mooi is, maar soms is ervaring en geslepenheid ook een prettige bijkomstigheid. Bruchterveld heeft ook dit seizoen weer versterking gekregen van een aantal spelers van buitenaf en die beschikken over iets meer (voetbal)ervaring.

Om iets over 14.30 uur gaf scheidsrechter van dienst, de heer Ekkel uit den Ham, het sein om de wedstrijd te beginnen. De heer Ekkel werd, vast ongewild, naarmate de wedstrijd vorderde steeds meer onderwerp van gesprek.

Na een aftastend begin nam Bruchterveld steeds meer het initiatief en liet zien over een prima voetballende ploeg te beschikken. Avereest kreeg overigens wel een tweetal uitstekende mogelijkheden voor Renzo Schipper en Robert Snijder. Beiden kwam één op één met de doelman, maar konden deze kansen niet verzilveren.

In de 28e minuut combineerde Bruchterveld zich fraai door de defensie van Avereest en Maxim Muusse scoorde beheerst: 0-1. Bruchterveld bleef de bovenliggende partij en in de 35e minuut scoorde Luuk Benjamins: 0-2.

Voor de vele toeschouwers was het de vraag hoe de jonge formatie van trainer Magsino met deze tegenslagen zou omgaan. Men bleef hard werken en voetballende oplossingen zoeken. Een compliment waard. Men kreeg meer grip op de wedstrijd.

In deze fase deelde scheidsrechter Ekkel ook de eerste gele kaarten uit, in deze verder erg sportieve wedstrijd. Voor menig toeschouwer was soms onduidelijk waarom er een kaart werd gegeven. Waarbij wel moet worden aangetekend dat beide teams en hun toeschouwers met een gekleurde bril op kijken naar een gebeurtenis. Duidelijk werd wel dat de formatie uit Bruchterveld iets meer ervaring had in het omgaan met en beïnvloeden van een wat onzeker acterende scheidsrechter.

In de 42e minuut combineerden de tricolores van Avereest zich prima door de verdediging van de andere tricolores en de perfecte voorzet van Maarten Pol werd door Renzo Schipper op waarde geschat: 1-2. Een lekkere opsteker vlak voor de rust.

De 2e helft begon met een Avereest formatie die op zoek ging naar de gelijkmaker. Het gevolg daarvan was wel dat men extra alert moest zijn bij de omschakelmomenten van Bruchterveld. Doelman van de Beld was in deze fase alert en voorkwam een aantal keren dat de ‘Bruchtervelders’ gevaarlijk konden worden. Avereest was regelmatig op de helft van de tegenstander te vinden zonder dat men tot echt uitgespeelde kansen kwam. Trainer Magsino wisselde een aantal keren en de terugkeer van Dawit Baauw, na een aantal weken afwezigheid, was erg prettig en mooi om te zien.

De aanvallers van Avereest werden ook een tweetal keren teruggefloten bij vermeend buitenspel. Dit zorgde voor een aantal reacties richting scheidsrechter Ekkel. Misschien niet altijd correct, maar een scheidsrechter die een emotie begrijpt en aanvoelt is ook wel fijn. Helaas…. De kaarten werden goedkoop uitgedeeld.

Bruchterveld kreeg nog een dot van een kans waarbij doelman vd Beld hulp kreeg van zijn verdedigers. De beste kans was echter voor Avereest. De inzet van Maarten Pol werd op miraculeuze wijze uit het doel getikt door doelman Godeke, een geweldige redding!

Avereest ging in de laatste minuten vol voor de gelijkmaker. Zelf doelman vd Beld werd in de buurt van zijn collega Godeke gesignaleerd.

In de 90e minuut werd aanvoerder Jurgen Visscher van Avereest hard van achteren getackeld. Toen hij aan de leidsman vroeg of er ook nu gefloten kon worden kreeg niet de dader (minimaal) een gele kaart maar de aanvoerder zijn 2e gele kaart en kon vertrekken…..iets met aanvoelen van emoties?

In de stand kwam geen verandering meer. Bruchterveld nam de punten mee naar de Noppenveste. Een gelijkspel had de verhoudingen misschien beter weer gegeven, maar zo gaat het niet altijd in een wedstrijd.

De jonge en enthousiaste formatie van trainer Magsino heeft vanmiddag hard gewerkt en liet in meerdere fases van de wedstrijd zien prima mee te kunnen voetballen met een ervaren en goede tegenstander.

Volgende week reist de Louwdijk-Rooth formatie af naar Daarle om daar de sportieve degens te kruizen met de plaatselijke trots. Er zal om 14.30 uur worden begonnen op Sportpark N’ Kadiek.

De scheidsrechter van dienst zal de heer Reins zijn.

De steun van de supporters kunnen ze zeker goed gebruiken. Graag tot volgende week in Daarle.

Jorn-Jan van de Beld , Theun Schoenmaker (Nick Oosterveen), Nick Buiter, Damon Kooiker, Maarten Pol, Bram Brouwer (Sven Joosse), Joost vd Bosch (Dawit Baauw), Leyon Courtz (Guido Pielman),  Renzo Schipper, Jurgen Visscher, Robert Snijder (Niek Kuiper)