Terechte overwinning voor VV Avereest.

SP Daarle 1

2 maart 2024 14:30

E.W. van der Velde

Na een 3-1 ruststand eindigde de wedstrijd tussen Avereest en Daarle in 5-1.

Voor de Louwdijk-Rooth formatie van trainer Rico Magsino stond vandaag de thuiswedstrijd tegen SP Daarle op het programma. Op dit moment bezet de sympathieke ploeg uit Daarle de laatste plaats in deze 4e klasse. De ploeg uit Daarle heeft echter wel gewonnen van de huidige koploper Lutten en Bruchterveld, de andere tricolores waar Avereest vorige week van verloor.

De wedstrijd in Daarle was in een gelijkspel geëindigd en de tricolores van Avereest was er veel aan gelegen om deze middag de punten in Balkbrug te houden. De selectie was weer ruimer door de terugkeer van Maarten Pol en Robert Snijder. De pupil van de week, Myrthe de Haan, gaf de elftallen het goede voorbeeld door na een mooie solo te doelman te passeren.

Om iets over 14.30 uur gaf scheidsrechter Wim van der Velde het signaal om te beginnen. De ploeg uit Daarle begon beter aan de wedstrijd dan Avereest. Men zette vroeg druk zonder dat dit direct tot grote kansen leidde. Avereest begon stroef aan de wedstrijd en men grossierde in foute passes aan het begin. Na een kwartier herpakte de formatie van trainer Magsino zich en dat resulteerde direct in een voorsprong. Bram Brouwer gaf een hele strakke voorzet en Robert Snijder rondde heel beheerst af: 1-0. Een doelpunt uit het boekje volgens de kenners. Daarle was duidelijk even van slag en men had het aan doelman Martijn Valk te danken dat de achterstand niet snel groter werd. Hij redde bekwaam in één op één situaties met Robert Snijder en Dawit Baauw.

Avereest bleef de aanval zoeken en in de 22e minuut gaf Dawit Baauw een prima voorzet en opnieuw Robert Snijder rondde af: 2-0.

Wie dacht dat Daarle de handdoek al zou gooien kwam bedrogen uit. In de 28e minuut werd een dieptepass door de verdedigers van Avereest gemist en goaltjesdief Simon Borkent wist daar wel raad mee: 2-1. Gelukkig was de schrik bij de tricolores van korte duur en (opnieuw) Bram Brouwer stond aan de basis van een ruimere voorsprong. Bram stuurde Renzo Schipper weg en Renzo passeerde doelman Valk heel rustig: 3-1.

Met deze stand gingen de teams aan de thee en konden de toeschouwers van een versnapering genieten in de mooie kantine of op het gezellige terras en dan in het zonnetje.

Beide teams begonnen vooralsnog ongewijzigd aan de 2e helft. Waar het aan lag zal wel nooit duidelijk worden, maar de 2e helft begon van beide kanten erg matig en slordig. Daarle wekte niet de indruk vol voor de aanval te kiezen en Avereest hinkte wat op twee gedachten,  voorsprong vasthouden of gaan voor een ruimere voorsprong. Dit soort gedachten leidden meestal niet tot de beste wedstrijden. Theun Schoenmaker toonde een aantal keren prima initiatieven en gaf een aantal voorzetten die door de voorwaartsen van Avereest nog niet op waarde werden geschat. Robert Snijder kreeg nog een aantal mogelijkheden en raakte een keer vol de paal. En een snoeihard schot van Bram Brouwer had een beter lot verdiend. Ook Daarle werd een aantal keren dreigend, maar dan was daar doelman Jorn Jan vd Beld de situatie snel meester.

In de 80e minuut zette Jurgen Visscher een aanval op en de daarop volgende voorzet werd door Maarten Pol prachtig binnengeschoten: 4-1 een mooi doelpunt! Hiermee was de wedstijd gespeeld. Maarten had de smaak blijkbaar te pakken want niet veel later verraste hij doelman Valk opnieuw. Die verwachtte blijkbaar een voorzet en Maarten Pol passeerde hem in de kort hoek: 5-1.

Niet lang daarna gaf de rustig en goed leidende scheidsrechter van der Velde het signaal dat de wedstrijd was afgelopen.

Een prima en terechte overwinning voor Avereest. Volgende week mogen de tricolores de sportieve degens kruizen met Mariënberg. De ‘rossoneri’ van het Westerpark zijn goed op dreef de laatste weken. Met als gevolg een tweetal klinkende en ruime overwinningen. Ook zal men gebrand zijn op revanche na de nederlaag in Balkbrug in de heenronde.

Er zal om 14.30 uur worden begonnen op het Westerpark aan de Westerweg in Beerzerveld. Scheidsrechter is de heer Gijs Vogelaar. We hopen op een sportieve en mooie wedstrijd onder fijne weersomstandigheden.

Jorn Jan van de Beld, Theun Schoenmaker, Nick Buiter, Sander Hoeve, Maarten Pol, Bram Brouwer (Arjen Dunnink), Kevin Buiter, Joost van de Bosch, Dawit Baauw (Jurgen Visscher), Renzo Schipper (Damon Kooiker), Robert Snijder.