VV Avereest moet meerdere erkennen in SV Rijssen.

s.v. Rijssen 1

25 november 2023 14:30

J.W.H.M. van Otten

Na een 1-0 ruststand stond er na 90  minuten een 1-3 eindstand op het scorebord. SV Rijssen boekte een verdiende overwinning op VV Avereest.

Na een tweetal nederlagen was het voor de Louwdijk-Rooth formatie van groot belang om een driepunter aan het totaal toe te voegen. Deze gedachte leefde echter ook bij de gasten uit Rijssen. Beide ploegen willen graag de aansluiting houden met brede middenmoot in deze 4e klasse.

Voor trainer Rico Magsino was het heel prettig dat Jorn Jan van de Beld, Sven Joosse en Sander Hoeve weer hersteld waren van blessures. Ze begonnen alle drie in de basisopstelling. Daar tegenover stond echter de blessure van Robert Snijder.

Gezien de weersomstandigheden was het hoofdveld (gras) afgekeurd en werd er uitgeweken naar het kunstgrasveld. Om 14.30 gaf scheidsrechter van Otten aan dat er begonnen kon worden.

De tricolores begonnen goed en vol overtuiging aan de wedstrijd en dat resulteerde al snel in een voorsprong. Een prima voorzet van Dawit Baauw werd door de attente Sven Joosse tot doelpunt gepromoveerd: 1-0. Een hele fijne opsteker die veel goeds beloofde. De gasten uit Rijssen waren echter niet heel erg onder de indruk van deze flitsende start en lieten al vrij snel zien over een goed voetballende ploeg te beschikken. De wedstrijd was in deze fase in evenwicht. Avereest werd regelmatig gevaarlijk via de snelle Dawit Baauw en Rijssen zocht de sterke spits om van daaruit verder te voetballen. Beide teams kregen een aantal mogelijkheden. Een prima schot van Rijssen verdween via de vingertoppen van doelman van de Beld op de lat en een prima aanval van Avereest kwam over verschillende schijven bij de hard werkende Maarten Pol. In de één op één situatie verdween de bal net naast het doel. Zo werd de rust bereikt met de 1-0 tussenstand.

Verschillende toeschouwers waren er van overtuigd dat de buit zeker nog niet binnen was voor de tricolores. Vol goede moed begonnen beide teams aan de tweede helft. Avereest begon nog wel redelijk maar gedurende de tweede helft zakte het spelpeil behoorlijk. SV Rijssen rook dat er meer in zat deze middag en ging met steeds meer overtuiging de strijd aan. Soms over het randje, maar goed de scheidsrechter trekt de grenzen. En dat is soms ook een kwestie van ervaring en slimmigheid. In de 65e minuut volgde een veel besproken moment. Een aanval van de tricolores zorgde voor een soort scrimmage voor het doel van SV Rijssen. De bal werd richting doel gespeeld, de doelman was al verslagen en de bal kwam tegen de arm van de al op de grond liggende verdediger. Iedereen verwachtte een strafschop. Scheidsrechter van Otten liet echter doorspelen. Naderhand verklaarde de scheidsrechter dat het de steunarm was van de verdediger……

Maar goed het spel gaat door en de tricolores zijn het eigenlijk vanaf dat moment een beetje kwijt. De combinaties vlotten minder goed en SV Rijssen komt er steeds vaker en dreigender uit.

In de 60e minuut wordt een voorzet van SV Rijssen ongelukkig door Sander Hoeve in eigen doel gekopt: 1-1. Als het dan niet lekker loopt, dan kan dit er ook nog bij. Avereest krijgt vervolgens nog een aantal mogelijkheden, maar Rijssen is dreigender. In de 83e minuut wordt een schot van Mark Breukink van richting veranderd en is doelman van de Beld kansloos: 1-2.

Avereest probeert vervolgens de gelijkmaker te forceren, maar echt overtuigend is het allemaal niet. Dit geeft echter de voorwaartsen van SV Rijssen wel meer ruimte. En met de technisch vaardige en snelle spitsen van Rijssen is de 1-3 van Wilco Hoevink al snel een feit.

Niet lang daarna besluit scheidsrechter van Otten een einde te maken aan de wedstrijd. Een erg zure nederlaag voor VV Avereest. De 1e helft was prima, maar de 2e helft was het duidelijk minder. Er zit niet anders op dan de rug te rechten en vertrouwen in elkaar te houden. Volgende week een pittige klus voor de tricolores, als er een uitwedstrijd staat gepland bij koploper Bergentheim.

Er zal om 14.30 uur worden begonnen op Sportpark Moscou onder leiding van Scheidsrechter Vogelaar. We hopen dat de supporters de mannen komen steunen in Bergentheim.

Jorn-Jan van de Beld, Theun Schoenmaker (Niek Kuiper), Nick Buiter, Sander Hoeve, Damon Kooiker (Bram Brouwer) Nick Jonkman (Joost vd Bosch), Kevin Buiter, Maarten Pol, Jurgen Visscher, Dawit Baauw, Sven Joosse (Renzo Schipper).