VV Avereest boekt ruime zege op een prachtige zaterdag in april.

RKSV Bornerbroek 1

13 april 2024 14:30

M.J.H. Bos

Op een bijzondere zaterdag boekte VV Avereest 1 een duidelijke overwinning op RKSV Bornerbroek. Na 90 minuten stond er 6-1 op het scorebord, dit na een 1-0 ruststand.

Alle ingrediënten voor een prachtige zaterdag op Sportpark de Balk waren aanwezig; Heerlijk voorjaarsweer. Avereest 2 wat het kampioenschap binnen kon halen. Voor de dames van VV Avereest de derby met de dames van DVC Dedemsvaart en ‘das dritten’ ( Avereest 3) wat de sportieve strijd aanging met onze goede buren van SV Nieuwleusen. En natuurlijk Avereest wat op zoek ging naar sportieve revanche tegen RKSV Bornerbroek.

En het werd een prachtige zaterdag waarbij het ‘VVA gevoel’ (en DNA) tot in alle vezels werd gevoeld. Zowel tijdens als na de wedstrijden. Enige minpuntje was de nederlaag van ‘das dritten’. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

In verband met het plotselinge overlijden van Jan Huzen werd er tegelijkertijd op alle 3 velden een indrukwekkende minuut stilte gehouden, respectvol en mooi.

De Louwdijk Rooth formatie van trainer Rico Magsino begon voortvarend aan de wedstrijd tegen RKSV Bornerbroek. Het was in het begin nog wat onrustig van beide kanten en op sommige momenten ook slordig. Maar na ruim een kwartier werden de tricolores wel steeds dreigender en kwam men regelmatig gevaarlijk voor het doel van de uitstekende doelman Lars Kroezen van RKSV. Hij voorkwam door attent mee te voetballen menig potentiële kans. Zo was hij net eerder bij de bal (ver buiten het eigen doelgebied) dan Jurgen Visscher. In de 20e minuut deed zich wel een vreemde situatie voor. Doelman Kroezen kwam weer ver uit zijn doel en tikte Visscher aan. Scheidsrechter Bos gaf een vrije trap maar liet de overtreding verder onbestraft. Bijzonder. Avereest bleef de bovenliggende partij. Als de laatste pass/voorzetten iets zuiverder waren geweest, dan was de beroemde brilstand al eerder van het scorebord verdwenen. In de 26e minuut nam Dawit Baauw een corner en die werd door Kevin Buiter uitstekend binnengekopt: 1-0. De tricolores bleven de aanval zoeken en het wachten was op een volgende treffer. Maar zoals aangegeven, doelman Kroezen voorkwam een aantal treffers met uitstekende reddingen. Ook RKSV liet zich niet onbetuigd en in de 37e minuut kreeg men een prima mogelijkheid die, gelukkig voor Avereest, naast het doel ging. Dawit Baauw kreeg nog een uitstekende kans maar opnieuw Kroezen lag in de weg. Vlak voor rust kreeg RKSV misschien wel de grootste kans! Vanaf 5 meter was het lastiger om naast dan binnen de palen te schieten. Met de 1-0 stand werden de kleedkamers opgezocht. Hoewel Avereest duidelijk beter was en ook de betere kansen kreeg, was niet iedereen gerust op een goed resultaat. Iets met een voetbalwet: zelf niet scoren dan…..

Ongewijzigd kwamen de mannen van trainer Magsino weer op het veld en men begon weer met dezelfde dadendrang als in de 1e helft. Nu was men echter wel wat zuiverder in de passing en in de 47e minuut stuurde Jurgen Visscherde goed mee opgekomen Bram Brouwer de diepte in. Bram gaf de bal precies op tijd breed en toen was het Renzo Schipper die de 2-0 op het scorebord liet noteren.

Renzo had blijkbaar de smaak te pakken want in de 50e minuut schoot hij de bal vanaf de 16 meterlijn snoeihard achter doelman Kroezen: 3-0. Wat een weelde voor de tricolores. RKSV ging niet bij de pakken neerzitten en men bleef gaan voor een beter resultaat. Dit gaf Avereest wel wat ruimte en in de 56e minuut stuurde Bram Brouwer de onvermoeibare Maarten Pol de diepte in en Maarten gaf de bal niet voor, maar rondde zelf prachtig af: 4-0.   Avereest werd wat slordiger en gemakzuchtig. RKSV liet zich meer zien zonder direct grote kansen te creëren. In de 75e minuut pakten de tricolores de draad weer op en een corner van Dawit Baauw werd door Jurgen Visscher prima verlengd en toen was het voor Leyon Courtz één voetbeweging: 5-0. De wedstrijd leek gespeeld. RKSV scoorde niet land daarna de eretreffer door Dwight van den Blink: 5-1. Het slotakkoord was echter voor de tricolores. Een corner van Dawit Baauw werd door Jurgen Visscher (rechtstreeks of via tegenstander) binnengekopt: 6-1.

De goed leidende scheidsrechter Bos gaf aan dat het mooi was geweest en hij floot de wedstrijd naar de geschiedenisboeken. Een prima en verdiende overwinning voor VV Avereest. Ook dit weekend waren de uitslagen in deze bijzonder spannende 4e klasse weer verrassend. Volgende week de uitwedstrijd tegen SV Rijssen. Er zal om 14.30 uur worden begonnen op Sportpark ’T Opbroek in Rijssen en scheidsrechter Jan Floors zal de fluit hanteren.

De dames van VV Avereest wonnen de dames van DVC Dedemsvaart en VV Avereest 2 boekte een ruime overwinning op Hatto Heim 3 en werd daarmee kampioen. Terecht! Van de (tot nu toe) 17 wedstrijden, 16x winst en één keer verlies.

De overwinningen werden uitbundig gevierd en de rondrit door het dorp op de platte wagen was geweldig! Het was nog lang gezellig en fijn onrustig op Sportpark de Balk. Waarbij opgemerkt moet worden dat er achter de ‘beroemde schermen’ ook weer heel veel vrijwilligers het mogelijk hebben gemaakt dat het zo’n mooi feest is geworden. Jullie zijn onmisbaar voor ons aller VVA.

Trainer Raymon Spijkerman van VVA 2 verwoorde het heel mooi: ‘…..dit is wat VV Avereest als kleine vereniging groot maakt!, met z’n allen kampioen worden. Wat een saamhorigheid…”

Jorn Jan van de Beld, Theun Schoenmaker, Nick Buiter, Sander Hoeve, Damon Kooiker, Maarten Pol (Joost vd Bosch), Bram Brouwer (Arjen Dunnink), Kevin Buiter (Leyon Courtz), Dawit Baauw, Jurgen Visscher, Renzo Schipper.