VV Avereest begint prima aan het nieuwe seizoen.

Kloosterhaar 1

Avereest 1

4e klasse C

23 september 2023 14:30

J.F. Olsman

Sportpark De Polderhoek
Sportstraat 1 B
7694BA
KLOOSTERHAAR
tel. 0523-241500

Na een voorbereiding met wisselende resultaten in oefen- en bekerwedstrijden stond voor VV Avereest de eerste competitiewedstrijd op het programma. Het ook gedegradeerde Kloosterhaar was de tegenstander. De 4e klasse C (Oost) lijkt dit seizoen een hele mooie competitie te worden. Met diverse elftallen die vorig seizoen nog een klasse hoger speelden. En met de, ook dit seizoen, versterkte degradatieregeling lijkt een spannende competitie op voorhand gegarandeerd.

De Louwdijk-Rooth formatie van trainer Rico Magsino reisde vandaag af naar Sportpark de Polderhoek in Kloosterhaar. De ontvangst op het mooie sportpark was allerhartelijkst. De weersomstandigheden waren prima en alle ingrediënten waren aanwezig voor een mooie pot voetbal. Bij Avereest zal aanvoerder Kevin Buiter de komende weken ontbreken i.v.m. een vervelende blessure die hij afgelopen week heeft opgelopen tijdens de training. Een behoorlijke aderlating in het sterk verjongde team van de tricolores. Ook kon trainer Magsino geen beroep doen op Joost vd Bosch en Dawit Baauw. Er stonden vanmiddag 4 spelers in de basisopstelling die vorig seizoen nog in de

O-19 jeugd speelden. Theun Schoenmaker, Damon Kooiker, Bram Brouwer en Renzo Schipper hebben vanmiddag laten zien uit het juiste voetbalhout gesneden te zijn.

Om 14.30 uur gaf scheidsrechter Olsman het sein om de wedstrijd te beginnen. De tricolores begonnen gedreven aan de wedstrijd. Het was wel even aftasten van beide kanten hoe er gespeeld zou worden. Avereest had wel een licht veldoverwicht zonder dat men direct echte kansen creëerde.

In de 18e minuut kreeg Avereest een vrije trap op circa 20 meter van het doel van Kloosterhaar.

Bram Brouwer ontfermde zich over dit klusje. Zijn harde en zuivere schot werd op het laatst nog van richting veranderd en doelman van der Leij was kansloos: 0-1. Een fijne opsteker voor de tricolores. Men bleef de bovenliggende partij en niet veel later werd Jurgen Visscher weggestuurd na een heel mooi steekpassje. Jurgen was sneller dan de doelman en de 0-2 was een feit.

De manschappen uit Kloosterhaar van de nieuwe trainer Richard Tempelman waren het even kwijt en Avereest wilde direct doordrukken en het verschil maken. Na 30 minuten gaf Theun Schoenmaker een mooie voorzet. Jurgen Visscher torende hoog boven zijn directe tegenstander uit en zijn geplaatste kopbal verdween over de vertwijfelde doelman van der Leij in de verre hoek: 0-3.

Wie dacht dat de wedstrijd al gespeeld was kwam behoorlijk bedrogen uit. De tricolores kregen voldoende mogelijkheden om de score nog verder op te voeren, maar ze verzuimden dit.

De zwart-witten uit Kloosterhaar onder leiding van de ras voetballers Silas Prijs en Mark Boshove, herpakten zich enigszins en men liet zich vaker op de helft van de Avereest zien. De verdediging van de tricolores gaf vooralsnog geen krimp. Vlak voor de rust werd er aan Avereest kant erg slordig uitverdedigd en dat moet je niet doen met Mark Boshove in de buurt: 1-3. Een erg prettig moment voor de mannen uit Kloosterhaar.

Trainer Tempelman had zijn manschappen in de rust blijkbaar een paar tactische tips meegegeven want aan het begin van de 2e helft speelde Kloosterhaar gegroepeerder met de linies korter bij elkaar. De treffer vlak voor rust had het geloof in een resultaat ook weer teruggebracht.

In de 50e minuut passeerde de sluwe Mark Boshove een Avereest verdediger en kwam daarbij ten val. Of hij nu op de bal ging staan of aangetikt werd is niet helemaal duidelijk, maar scheidsrechter Olsman wees direct naar de stip. En dat soort klusjes kun je aan Mark Boshove over laten: 2-3.

Alles wat Kloosterhaar een warm hart toedraagt ging er eens goed voor zitten! Dit beloofde nog iets voor het restant van de wedstrijd. De zwartwitten gingen er nu helemaal weer in geloven.

Het moet gezegd, de formatie van trainer Magsino raakte niet in paniek en men bleef geconcentreerd naar voetballende oplossingen zoeken. Uit een corner van Kloosterhaar werd er snel omgeschakeld. Aan het einde van de prima aanval stond Renzo Schipper.

De prima spelende jongeling faalde niet: 2-4. In de daaropvolgende fase speelde de wedstrijd zich veel op het middenveld af. Doelman van de Beld moest een aantal voorzetten onschadelijk maken en deed dit bekwaam. In de 75e minuut opnieuw een prima combinatie en Niek Kuiper pikte ook zijn doelpuntje mee: 2-5. Hiermee leek de wedstrijd gespeeld en ook aan Kloosterhaar kant verdween het geloof in een resultaat. In de 85e minuut strooide Renzo Schipper nog wat extra zout in de wond. Hij stond weer op de juiste plaats: 2-6.

Een smet op deze wedstrijd was wel het uitvallen van verdediger Sander Hoeve. Het is voor Sander en VV Avereest te hopen dat de blessure mee zal vallen.

Na ruim 90 minuten blies scheidsrechter Olsman voor het einde van de wedstrijd.

Een prima start van de Louwdijk-Rooth formatie uit Balkbrug. Maar één zwaluw maakt natuurlijk nog géén zomer. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen de andere tricolores uit Bruchterveld op het programma. Ook een mede-degradant en voor verschillende voetbalkenners een belangrijke kandidaat voor het kampioenschap in deze klasse. Een pittige uitdaging voor de formatie van Rico Magsino. De steun van het publiek zal men zeker goed kunnen gebruiken. Er zal op 30 september om 14.30 uur worden begonnen op Sportpark de Balk. Dit onder leiding van scheidsrechter Ekkel.

Opstelling Avereest:

Jorn-Jan van de Beld , Theun Schoenmaker (Nick Oosterveen), Nick Buiter, Sander Hoeve (Guido Pielman), Damon Kooiker, Bram Brouwer, Leyon Courtz (Sven Joosse) , Maarten Pol (Nick Jonkman), Renzo Schipper, Jurgen Visscher, Robert Snijder (Niek Kuiper).

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!