Pijnlijke nederlaag voor VV Avereest.

avc Heracles 1

28 oktober 2023 14:30

M. Arslan

Na een 0-0 ruststand stond er na 90 minuten een 0-1 eindstand op het scorebord.

Na de teleurstellende remise in en tegen Daarle kreeg de Louwdijk-Rooth formatie van trainer Magsino in de thuiswedstrijd tegen avc Heracles de kans om zich te revancheren. Het liep op een teleurstelling uit. De heraclieden namen de 3 punten mee naar Almelo. Opnieuw werd duidelijk dat de krachtsverschillen in deze klasse erg klein zijn.

VV Avereest en Heracles hadden elkaar in competitieverband nog niet eerder ontmoet. Gezien de stand op de ranglijst waren de verwachtingen hooggespannen aan Avereest zijde. De heraclieden waren de competitie met een overwinning begonnen, de laatste drie wedstrijden werden echter verloren. Om bij de onderste plaatsen weg te komen was een resultaat van belang voor de formatie uit Almelo. De tricolores hadden ook behoefte aan een driepunter na het gelijke spel van vorige week.

Trainer Magsino kon deze middag geen beroep doen op een drietal spelers. Daar tegenover stond de terugkeer van Kevin Buiter en Joost vd Bosch.

De weersomstandigheden waren, ondanks de voorspellingen, beter dan verwacht. De grasmat was goed bespeelbaar en na een prima doelpunt van de pupil van de week, gaf scheidsrechter Arslan om 14.30 uur het sein om te beginnen.

De beginfase was van beide kanten rommelig en beide ploegen keken duidelijk de beroemde ‘kat uit de boom’. De heraclieden waren wel wat feller in de duels en vooral de bekende tweede c.q. afvallende ballen waren vaak voor de formatie uit Almelo.

In de 18e minuut het eerste serieuze werk voor doelman vd Beld van de tricolores. Het verdekte schot werd knap door hem gepareerd. Echte kansen deden zich voor beide doelen niet voor. Dit veranderde na ruim een half uur. Na een prima actie van Bram Brouwer kopte Robert Snijder de bal net naast het doel van doelman Broekema. Dezelfde Snijder kreeg nog een prima mogelijkheid maar strandde nu op de snel uitgekomen doelman. De rust brak dan ook aan met een 0-0 stand.

Met een aantal wissels probeerde trainer Magsino om meer grip op de wedstrijd te krijgen. Niek Kuiper kreeg al vrij snel na de theepauze een goede mogelijkheid, helaas lukte het niet om de vervelende 0 van het scorebord te krijgen. Er volgde een fase waarin Heracles meer in balbezit had. Echte grote kansen kregen de heraclieden niet. De keren dat het gevaarlijk werd stond doelman vd Beld op zijn post. Tussen de 60e en 80e minuut was Avereest de bovenliggende partij. Heracles knokte echter voor elke meter en het werd steeds duidelijker dat men voelde dat er een resultaat te behalen was deze middag. De tricolores bleven slordig in de passing en ook de echte overtuiging ontbrak deze middag. Het oogde allemaal wat plichtmatig en de wil om te winnen was ook niet zichtbaar.

In de 81e minuut gebeurde waar de toeschouwers die Avereest een warm hart toedragen al bang voor waren. Na een afgeslagen corner en snelle omschakeling van de heraclieden scoorde de snelle Mart vd Heiden en de 0-1 was een feit.

Avereest besefte dat er echt iets moest gebeuren, maar om de vast goede bedoelingen in daden om te zetten zat er deze middag niet in. Heracles verdedigde de voorsprong met verve. Na ruim 90 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter Arslan voor het einde en gingen de punten in de tas mee naar Almelo. Op basis van de wedstrijdinstelling een verdiende overwinning.

Voor de tricolores zit er niets anders op dan uithuilen en volgende week opnieuw beginnen. Zoals al gezegd, de verschillen in deze klasse zijn klein en iedereen kan in principe van iedereen winnen of verliezen. Voor de Louwdijk-Rooth formatie staat volgende week de uitwedstrijd tegen Hardenberg’85 op het programma. Op voorhand een pittige klus.

Voorwaarden om een resultaat te behalen zijn sowieso 100% inzet, plezier en de overtuiging dat men gewoon prima kan voetballen! De steun van de supporters is meer dan welkom volgende week op Sportpark Baalderveld.

Jorn-Jan van de Beld , Theun Schoenmaker (Nick Oosterveen), Nick Buiter, Damon Kooiker (Dawit Baauw), Maarten Pol, Bram Brouwer (Guido Pielman), Joost vd Bosch, Kevin Buiter (Nick Jonkman), Renzo Schipper, Robert Snijder (Niek Kuiper), Jurgen Vissche