VV Avereest worstelt maar komt niet boven.

RKSV Bornerbroek 1

18 november 2023 14:00

M. Hollebeek

Sportpark 't Brook
Maatkampsweg 17
7627PC
BORNERBROEK

Na een 1-1 ruststand stond er na 90 minuten een 2-1 eindstand op het denkbeeldige scorebord bij RKSV Bornerbroek – VV Avereest.

Afgelopen zaterdag reisde de Louwdijk-Rooth formatie uit Balkbrug af naar Bornerbroek om aan te treden tegen de plaatselijke RKSV. Beide teams hebben geen verleden met elkaar en dus werd er geschiedenis geschreven. Helaas werd het voor de tricolores geen fijne première.

Door de overvloedige regen werd er besloten om op het kunstgrasveld te spelen. Een compliment voor de supporters van beide teams dat ze de weersomstandigheden trotseerden.

Een forse tegenvaller voor trainer Magsino was het ontbreken van doelman Jorn Jan van de Beld. Een blessure hield hem aan de kant. Jurgen Visscher nam zijn plaats onder de lat in. Dit had wel gevolgen voor de basisopstelling, maar bood anderen weer de kans om zich te laten zien en de trainer te overtuigen dat ze een basisplaats verdienen.

Om 14.30 uur gaf scheidsrechter Holleman het sein om te beginnen. Ondanks alle goede bedoelingen liet Avereest zich in de eerste fase overtroeven door de tegenstander. De ploeg uit Bornerbroek zocht vaak de lange spits om vanuit de beroemde ‘2e bal’ gevaarlijk te worden. In plaats van het kiezen van de veilige oplossing werd er door de tricolores voor de voetballende oplossing gekozen. In de 5e minuut leidde dit al tot de openingstreffer van RKSV. Bij een poging om uit te verdedigen verdween de bal via het been van Bryan Lohuis met rare carambole achter doelman Visscher: 1-0.

Het moet gezegd dat Avereest zich niet liet ontmoedigen door deze tegenvaller. Men nam het initiatief en er werden een paar prima combinaties op de mat gelegd. Tot een treffer leidde het nog niet. Dit veranderde na een half uur. De regelmatig opkomende Nick Jonkman werd goed vrijgespeeld en zijn voorzet belandde op de arm van een inkomende verdediger. Scheidsrechter Hollebeek wees gedecideerd naar de stip. Kevin Buiter schoot de strafschop prima binnen: 1-1.

Op dat moment een terechte stand gezien de kansenverhouding. Avereest kreeg nog een prima kans via Robert Snijder en toen Renzo Schipper in kansrijke positie in zijn rug werd geduwd had een strafschop niet misstaan. Na precies 45 minuten mochten de spelers genieten van een warme kop thee en een droge kleedkamer.

In de 2e helft leek en voelde het alsof er nog meer regen viel en de wind nog harder waaide. In de eerste periode vertoonde het spel veel overeenkomsten met de weersomstandigheden:  grijs en druilerig. Het combinatievoetbal van de 1e helft was bij de tricolores in de kleedkamer achter gebleven. De vechtlust aan de kant van RKSV zorgde er voor dat de mannen uit Bornerbroek een veldoverwicht creëerden. Tot echte kansen leidde dit nog niet. Een ongelukkig moment van doelman Visscher zorgde voor de 2-1. Een hard schot kon door hem niet voldoende gepareerd worden en de attente Robin Schipper tikte de bal binnen.

In de daaropvolgende fase worstelde Avereest en lukte het niet om boven te komen. In de omschakeling was RKSV regelmatig gevaarlijk(er). Echte kansen creëerde de ploeg van trainer Magsino niet. Na ruim 90 minuten besloot de goed leidende scheidsrechter Hollebeek dat de warme kleedkamers opgezocht mochten worden en werd de wedstrijd toegevoegd aan de geschiedenis.

Een teleurstellend resultaat voor VV Avereest. Bij vlagen (1e helft) werd er acceptabel spel op de mat gelegd. In de 2e helft was daar weinig van over. Misschien is het inherent aan een jonge ploeg. Pieken maar ook dalen. Het belangrijkste is voor nu om de positieve punten er uit te pakken er daarop voort te borduren.

Dat borduren zal dan zaterdag moeten beginnen tegen SV Rijssen. De tegenstander op zaterdag 25 november op Sportpark de Balk. Er zal worden begonnen om 14.30 uur. De scheidsrechter van dienst is de heer van Otten. Hopelijk zijn de weersomstandigheden en het vertoonde spel beter dan afgelopen zaterdag. De steun van de supporters kan het jonge team zeker goed gebruiken. Welkom op Sportpark de Balk!

Jurgen Visscher, Theun Schoenmaker (Guido Pielman), Nick Buiter, Damon Kooiker, Nick Jonkman (Niek Kuiper), Kevin Buiter, Maarten Pol, Bram Brouwer (Joost vd Bosch), Dawit Baauw, Renzo Schipper, Robert Snijder (Nick Oosterveen).