VV AVEREEST EN GFC GOOR IN EVENWICHT

GFC 1

9 december 2023 14:30

J.F. Olsman

De ruststand werd tevens de eindstand bij Avereest – GFC : 1-1.

Voor VV Avereest stond vanmiddag de wedstrijd tegen GFC uit Goor op het programma. Een voor de tricolores een onbekende tegenstander maar wel de nummer 4 op de ranglijst. Een pittige klus voor de Louwdijk-Rooth formatie van trainer Rico Magsino.

Na de mooie overwinning van vorige week tegen koploper Bergentheim, moest er nu een vervolg aan gegeven worden om met een goed gevoel de winterstop in te gaan.

Deze gedachte hadden de gasten uit Goor waarschijnlijk ook en misschien daarom stond er na 90 minuten een terechte 1-1 op het fel verlichte (het was al behoorlijk donker) scorebord.

Het was echt herfst op Sportpark de Balk en niet echt een genoegen om langs de het veld te staan. Er stonden daarom ook meer toeschouwers onder de overkapping bij de kantine dan langs het veld. De wind en bij vlagen stevige regen zorgde voor een troosteloos decor. De tricolores en GFC begonnen om 14.30 uur vol goede moed aan de onderlinge confrontatie. In de eerste fase werd direct duidelijk waarom GFC op plaats 4 staat. Met goed en snel combinatievoetbal werd het doel van Avereest gezocht. Doelman van de Beld moest al snel handelend optreden en deed dit bekwaam.

Avereest herpakte zich gelukkig vrij snel en kreeg via Renzo Schipper en Dawit Baauw een paar prima kansen. Ook nu was de doelman, Joren Wolthuis, attent en redde prima.

Vrij snel na de kansen voor Avereest had GFC een strafschop moeten hebben. De aanvaller van GFC werd duidelijk gevloerd maar, voor iedereen die de tricolores een warm hart toedraagt, beoordeelde scheidrechter Jos Olsman de situatie anders.

De daaropvolgende fase hielden de teams elkaar behoorlijk in evenwicht. In de 37e minuut werd Dawit Baauw de diepte ingestuurd. Hij was niet meer te achterhalen voor de verdedigers van GFC en Dawit rondde keurig af: 1-0.

Avereest probeerde door te drukken, maar GFC nam al vrij snel het initiatief weer in handen. In de 44e minuut werd een corner prima binnengekopt door de mee gekomen verdediger

Daan Zwierink: 1-1. Met deze stand werden de warme kleedkamers opgezocht.

De 2e helft was voor de aanwezige toeschouwers vermakelijk om te zien. Beide teams zochten de aanval waar dit mogelijk was. Optisch leek Avereest wat sterker, maar de aanvallers van GFC waren bij snelle omschakelingen een ware plaag voor de defensie van de tricolores. Vooral Tim Wassink bezorgde het goed spelende duo Kooiker/Hoeve een lastige middag.

Als de voorwaartsen van Avereest in de eindfase van een aanval iets nauwkeuriger waren geweest dan had een overwinning zeker tot de mogelijkheden behoort deze middag. De tweede helft golfde het spel op en neer en gezien de kansen/mogelijkheden voor beide teams was de uiteindelijke 1-1 een terechte uitslag. Na 90 minuten besloot de prima leidende scheidsrechter Jos Olsman dat het genoeg was geweest. En hij de blies de wedstrijd naar de geschiedenisboeken. De meest gehoorde opmerking na afloop was: “Het had beide kanten op gekund”. En dat was eigenlijk in één zin de samenvatting van deze wedstrijd.

De tricolores lieten ook vanmiddag weer een uitstekende werklust en inzet zien en bij vlagen werd er prima gecombineerd. Men kan dan ook met een goed gevoel van een aantal weken rust genieten. Als de laatste weken de voorbode zijn voor de tweede helft van de competitie, dan hebben we alle vertrouwen in een mooi seizoen.

De competitie zal door VV Avereest worden hervat met een thuiswedstrijd tegen DES Nijverdal. Dit zal zijn op zaterdag 20 januari 2024.

Voor nu wensen we alle lezers fijne feestdagen, een goede jaarwisseling en een gezond en sportief 2024. We hopen in het nieuwe jaar weer veel mensen te mogen begroeten op Sportpark de Balk.