VV Avereest in slotfase langs Hardenberg ’85.

Hardenberg '85 1

23 maart 2024 14:30

G.J.H. Ekkel

Na een 0-0 ruststand stond er na 90 minuten een 1-0 eindstand op het scorebord.

Vandaag stond de wedstrijd VV Avereest – Hardenberg ’85 op de kalender. Voor beide teams een belangrijke wedstrijd in deze knotsgekke 4e klasse. Elke wedstrijd is overigens belangrijk want de onderlinge verschillen zijn klein. Tussen de plaatsen 6 en 12 zitten maar 4 punten. Het belang was voor iedereen duidelijk. Om iets voor 14.30 uur betraden de teams het veld onder aanvoering van scheidsrechter GerJan Ekkel.

Beide teams begonnen enigszins afwachtend aan de wedstrijd en vooral aan de kant van de tricolores was er zichtbaar sprake van een bepaalde spanning. Desondanks was de eerste grote kans voor de Louwdijk-Rooth formatie. Sander Hoeve stuurde met een prima pass Dawit Baauw weg en zijn prima voorzet werd door de Robert Snijder ongelukkig gemist. Het leek de voorbode van een lastige middag te worden. Hardenberg ’85 voetbalde in de daaropvolgende fase gemakkelijker en men kon elkaar combinerend goed vinden. Het was in deze fase aan doelman Jorn Jan van de Beld te danken dat er niet werd gescoord door de ‘blauwen’. Eén keer kreeg van de Beld hulp van een verdediger op de doellijn. Avereest speelde slordig en ook op inzet liet men zich regelmatig het bekende ‘kaas van het brood eten’. Trainer Rico Magsino moest al vrij snel een wissel toepassen. De niet geheel fitte Theun Schoenmaker moest het veld verlaten en voor hem kwam Damon Kooiker. De omzettingen die dit tot gevolg hadden pakten overigens goed uit. De tricolores kregen iets meer grip op de wedstrijd en in de 40e minuut speelde Dawit Baauw zich goed vrij, maar zijn schot verdween net naast het doel van doelman Elroy Wolbink. Zonder noemenswaardige feiten werd de rust bereikt en konden de acteurs genieten van een moment rust en kopje thee. Een prima moment want in deze fase regende en hagelde het behoorlijk. Voor de toeschouwers ook een fijn moment om even een versnapering te halen in de gezellige en warme kantine van Sportpark de Balk.

Zonder wijzigingen begonnen beide teams aan de 2e helft. De tricolores hadden zich voorgenomen om beter te beginnen en men was beduidend beter bij de les. Er werd met meer inzet gespeeld en ook werd er nu beter gecombineerd. In de 55e minuut stuurde Jurgen Visscher Dawit Baauw op avontuur. Dawit speelde zich prima vrij en zijn goede inzet werd door doelman Wolbink naast getikt. Hoewel zich veel van de wedstrijd, in deze fase, op het middenveld afspeelde was Avereest wel de bovenliggende en dreigender ploeg. Door verschillende toeschouwers werd gezegd dat de ploeg die zou scoren ook zou gaan winnen. In de 73e minuut kreeg Avereest hiervoor een uitgelezen mogelijkheid! Een uitstekende aanval werd afgerond met een prima voorzet van Nick Buiter. Tot ontzetting van alles met een ‘VVA bril ‘ op werd de bal door drie (!) aanvallers gemist. In de daaropvolgende minuten kregen beide teams nog een goede mogelijkheid om de vervelende nul van het scorebord te schieten. Beide teams verzuimden dit echter.

Waar menig toeschouwer zich had neergelegd bij een puntendeling, dachten Maarten Pol en Jurgen Visscher daar in de 87e minuut anders over. De onvermoeibare Maarten Pol zette goed door aan de linkerkant en zijn prima voorzet werd door Jurgen Visscher prachtig in de lange hoek gekopt achter een kansloze doelman Wolbink: 1-0. Het gejuich was tot in de verre omtrek te horen.

Trainer Harold Muis van de ‘blauwen’ wisselde direct een aantal keren en stuurde ook Rick Broek naar de voorste linie. De tricolores bleven de laatste minuten echter relatief gemakkelijk overeind en echte kansen kreeg Hardenberg ’85 niet meer. Na iets meer dan 90 minuten floot de goed leidende scheidsrechter Ekkel voor de laatste keer en was de ontlading aan Avereest kant groot.

Op basis van de 2e helft en gezien het aantal echte kansen een  verdiende overwinning voor het team van trainer Rico Magsino. De tricolores mochten de drie punten bijschrijven en dat is heel prettig. De teleurstelling bij de ‘blauwen’ was , begrijpelijk, groot. Men had graag een punt meegenomen naar Baalderveld.

Volgende week speelt VV Avereest de inhaalwedstrijd tegen Voorwaarts V.  op het programma. Dit betreft de laatste wedstrijd uit de 2e periode en bij winst kan Voorwaarts deze periode bemachtigen. Er zal de ploeg van trainer Eric Frankfort veel aan gelegen zijn om de punten op  het ’t Twistveen te houden. Voor de mannen van trainer Rico Magsino een uitgelezen mogelijkheid om te laten zien dat men voor een verrassing kan en wil zorgen. De ploegen hebben elkaar deze competitie nog niet getroffen door de afgelasting.

We hopen dat het een sportieve wedstrijd mag worden onder leiding van scheidsrechter Finn Wijn. Hij zal om 14.30 uur het startsein geven. We verwachten dat ook nu veel supporters de tricolores komen steunen en de weg weten te vinden naar Sportpark ’t Twistveen aan de Twistveenweg in Westerhaar-Vriezenveensewijk.

Jorn Jan van de Beld, Theun Schoenmaker (Damon Kooiker), Nick Buiter, Sander Hoeve, Maarten Pol, Jurgen Visscher, Kevin Buiter, Joost van de Bosch, Dawit Baauw, Robert Snijder (Bram Brouwer), Renzo Schipper (Sven Joosse).