Nederlaag VV Avereest tegen SC Lutten.

SC Lutten 1

11 november 2023 14:30

J.P. Bloemendal

Na een 0-0 ruststand eindigde de wedstrijd in een 0-1 overwinning voor de gasten en nam SC Lutten de punten mee vanuit Balkbrug.

Na de overwinning van vorige week in en tegen Hardenberg’85, was er voor de technische staf geen aanleiding om de basisopstelling te wijzigen. De technische staf moest het vanmiddag doen zonder trainer Rico Magsino. Rico en Irene waren in blijde verwachting en inmiddels is dochter Lissy geboren! Ook vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd en veel geluk gewenst samen.

De gasten uit Lutten hadden een tweetal nederlagen geleden en waren uit op sportieve revanche. De weersomstandigheden waren beduidend beter als ’s morgens en om die reden keurde scheidsrechter Bloemendal het hoofdveld (gras) goed en kon er om 14.30 uur begonnen worden aan één van de vele gemeentelijke derby’s in deze klasse.

De tricolores starten aanvallend en al in de 1e minuut was een voorzet van Robert Snijder net te scherp om gevaarlijk te kunnen worden en redde doelman Mulder van de gasten uit Lutten.

Hierna was er sprake van een redelijk gelijk opgaande wedstrijd.

Een hard schot van Maarten Pol, die goed werd vrijgespeeld, verdiende een beter lot maar verdween nu over het doel van de gasten.

Al vrij snel daarna creëerde SC Lutten een 100% kans. Helaas voor hen maar gelukkig voor Avereest werd de bal vanaf 11 meter ruim over het doel van doelman van de Beld geschoten.

Na ruim een half uur weer een prima kans voor Avereest. Robert Snijder kon de goede voorzet niet tot openingstreffer promoveren. Ook SC Lutten liet zich regelmatig dreigend zien richting het doel van Avereest, maar echte uitgespeelde kansen creëerde men niet in die fase.

Met een 0-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Met een tweetal wissels probeerde de Louwdijk-Rooth formatie om meer druk naar voren te zetten. Na ruim 10 minuten leek dit te gaan lukken. Na de, van Avereest kant, mooiste aanval van deze middag. Na een combinatie over verschillende schijven kreeg Robert Snijder de bal op een presenteerblaadje aangeboden. De harde inzet verdween, helaas, ruim over de dwarsligger.

Voor de toeschouwers werd wel duidelijk dat de ploeg die zou scoren ook een grote kans op de overwinning zou hebben.

In de 73e minuut was het zover. Een voorzet vanaf de rechterkant werd terug gekopt richting het Avereest doel en de inlopende Fons Veltink wist hier wel raad mee. De bal verdween, diagonaal, in de verre hoek: 0-1. Een prima doelpunt.

De tricolores gingen hierna opportunistischer spelen en er werd veel gekozen voor de lange bal richting de voorwaartsen. Dit leverde niet echt uitgespeelde kansen op. In de 90e minuut leek het er op dat er sprake was van een handsbal in het strafschopgebied van Lutten maar die mening was scheidsrechter Bloemendal niet toegedaan. In de allerlaatste minuut leek een prima voorzet van Dawit Baauw een kans te gaan opleveren. De bal werd echter door iedereen gemist.

Hierna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en waren de Luttenaren natuurlijk erg blij met deze driepunter. Over het geheel gezien was een gelijkspel misschien wel terecht geweest.

Voor de tricolores zit er niets anders op dan uithuilen en volgende week opnieuw beginnen. Nieuwe ronde en nieuwe kansen in deze bijzondere 4e klasse C.  Iedereen kan van iedereen winnen en de onderlinge verschillen zijn erg klein.

Dat opnieuw beginnen zal volgende week in Bornerbroek moeten gebeuren tegen RKSV. Er zal om 14.00 uur, onder leiding van scheidsrechter Hollebeek, worden begonnen op Sportpark ’t Brook aan de Maatkampsweg 17 in Bornerbroek.

We hopen dat de trouwe supporters de mannen ook komen steunen in Bornerbroek.

Jorn-Jan van de Beld, Theun Schoenmaker, Nick Buiter, Damon Kooiker (Nick Oosterveen), Nick Jonkman (Joost vd Bosch), Kevin Buiter, Maarten Pol, Jurgen Visscher, Dawit Baauw, Renzo Schipper (Niek Kuiper), Robert Snijder (Bram Brouwer).