VV Avereest hard onderuit in Rijssen.

s.v. Rijssen 1

20 april 2024 14:30

J. Floors

Sportpark 'T Opbroek
Opbroekweg 46
7461PH
RIJSSEN

Na een 1-2 ruststand stond er zaterdag 20 april na 90 minuten een duidelijke 5-2 eindstand op het scorebord in Rijssen.

Het zoet van de overwinningen in de laatste twee wedstrijden smaakte erg goed, vanmiddag werd het bitter van een nederlaag geproefd. SV Rijssen won na ruim 90 minuten verdiend van de tricolores. En daar zag het na 45 minuten niet naar uit.

De Louwdijk-Rooth formatie van trainer Rico Magsino mocht vanmiddag afreizen naar Rijssen om daar tegen de plaatselijke SV aan te treden. Op het prachtige sportpark ’T Opbroek in Rijssen moest de technische staf van Avereest even puzzelen omdat Bram Brouwer en Maarten Pol niet konden spelen door een blessure en ziekte. Daar tegenover stond de terugkeer van Sven Joosse.

Onder leiding van scheidsrechter Jan Floors werd er om 14.30 uur begonnen aan de wedstrijd.

De ploeg uit Rijssen liet in eerste instantie het initiatief aan Avereest.

De tricolores combineerden bij vlagen prima en de mannen uit Rijssen kregen in eerste instantie ook niet echt grip op de ploeg uit Balkbrug.

In de 18e minuut zette Sven Joosse goed druk en veroverde de bal bij het uitverdedigen van de Rijssenaren. Met een geplaatst schot liet hij doelman Zwoferink kansloos: 0-1. Een op dat moment verdiende voorsprong. Na ruim een halfuur de eerste echt grote kans voor de sterke spits Piskorz. Uit de draai schoot hij knap in, maar doelman van de Beld redde prima. Hierna kregen de tricolores een tweetal prima mogelijkheden via Renzo Schipper. De eerste inzet verdween net naast en de tweede werd gered door de doelman. In de 41e minuut ging Sander Hoeve op avontuur en kon alleen gestopt worden door een overtreding. De vrije trap leverde niets op.

In de 43e minuut ging Jurgen Visscher het strafschopgebied in en werd licht aangetikt door de doelman. Scheidrechter Floors wees direct naar de stip. De strafschop werd feilloos benut door Kevin Buiter: 0-2. Een lekkere opsteker zo vlak voor rust. Wie had verwacht dat dit de ruststand zou worden had geen rekening gehouden met Gerben Brunnekreef. Hij zorgde voor de aansluitingstreffer: 1-2. Hiermee zochten beide teams de warme kleedkamers op.

SV Rijssen begon prima aan de tweede helft. Er werd direct druk gezet op de opbouw van Avereest en men schuwde ook het fysieke duel niet. Blijkbaar waren de tricolores hiervan behoorlijk onder de indruk want binnen 10 minuten werd de achterstand omgebogen in een voorsprong. Wilco Hoevink en Pawel Piskorz (prachtig hakje) zorgden voor een 3-2 stand op het scorebord.

Avereest was duidelijk even de weg kwijt en van het verzorgde spel van de 1e helft was niet veel meer over. In de 55e minuut werd Dawit Baauw de diepte ingestuurd en hij werd op weg naar het doel vastgehouden door aanvoerder Niek Averesch. Scheidsrechter Floors twijfelde niet en toonde hem de rode kaart.

Wie had verwacht dat er stormloop zou volgen op het doel van de Rijssenaren om de gelijkmaker te forceren, kwam behoorlijk bedrogen uit. Met een tweetal verdedigende wissels werd de voorsprong met veel inzet en strijd verdedigd. Echte kansen kreeg de ploeg uit Balkbrug ook niet en men moest erg alert zijn bij counters van de Rijssenaren.

In de 86e en 90e minuut werd de wedstrijd definitief beslist door Frank Averesch (mooie stiftbal) en Mitchel Brugts: 5-2. Voetballen tegen 10 tegenstanders is blijkbaar soms lastiger als tegen 11.

Wat er precies gebeurde in het laatste halfuur zal altijd wel een raadsel blijven. Op basis van inzet en passie een verdiende overwinning voor de Rijssenaren. Voor de tricolores is het uithuilen en op 4 mei opnieuw beginnen in de thuiswedstrijd tegen koploper Bergentheim. Ook deze speelronde waren er weer bijzondere en niet verwachte uitslagen in de 4e klasse C. De maand mei zal een hele spannende maand worden waarbij waarschijnlijk op de laatste speeldag de beslissingen gaan vallen.

Volgend weekend is de formatie van trainer Rico Magsino vrij en dan volgt de thuiswedstrijd tegen de koploper. We beschouwen de 2e helft in Rijssen als een uitglijder en hebben alle vertrouwen in een tot op het bot gemotiveerd Avereest dat sportief revanche wil nemen voor deze nederlaag.

Jorn Jan van de Beld, Theun Schoenmaker, Damon Kooiker, Sander Hoeve, Nick Buiter, Joost vd Bosch (Leyon Courtz), Kevin Buiter, Jurgen Visscher, Dawit Baauw, Renzo Schipper (Robert Snijder), Sven Joosse.