Teleurstellend gelijkspel voor VV Avereest.

SP Daarle 1

21 oktober 2023 14:30

R.G.J. Hilhorst

Sportpark N' Kadiek
Nieuwstadweg 1
7688PW
DAARLE

Waar op meer was gehoopt, eindigde SC Daarle – VV Avereest na een 2-1 ruststand in een 2-2 gelijkspel.

In een oorspronkelijk vrij, herfstvakantie, weekend stond voor VV Avereest de wedstrijd in en tegen Daarle op het programma. In het verleden behaalden de tricolores vaak een goed resultaat tegen de mannen uit Daarle. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen mede gezien de stand op de ranglijst. Maar behaalde resultaten in het verleden bieden, zeker bij het voetballen, ook geen garantie voor de toekomst. Na ruim 90 minuten kan rustig gesproken worden van een lichte kater. De zwart-witten onder leiding van trainer Nando Kok knokten zich naar een verdienstelijk gelijkspel en noteerden zo het eerste competitiepunt.

Ondanks de weersverwachtingen was het goed toeven deze middag op gezellige Sportpark ’N Kadiek in Daarle. De ontvangst was allerhartelijkst en de publieke belangstelling redelijk tot goed. Voor trainer Rico Magsino van de Louwdijk-Rooth formatie was het even puzzelen gezien een aantal blessures en schorsingen. Op het middenveld maakte Niels Redder zijn rentree.

Onder aanvoering van een aantal jeugdspelers met prachtige clubvlaggen werd het veld betreden.

Na een prima doelpunt van de pupil vd week, gaf scheidsrechter Ruben Hilhorst het sein om te beginnen. Waar de tricolores vorige week uit de startblokken schoten was het nu een wat timide en afwachtend begin van de bezoekers. Desondanks was de eerste grote kans voor Avereest. Jurgen Visscher zette goed druk op doelman Valk en daardoor kwam Renzo Schipper in balbezit. Renzo passeerde de doelman maar zijn inzet werd van de doellijn gehaald. Wat er daarna gebeurde is onduidelijk. Of er nu sprake was van een bepaalde onderschatting of de kwaliteit van SC Daarle blijft de vraag. Daarle  nam wel steeds meer het initiatief en in de opbouw waren de tricolores erg slordig.

In de 16e minuut werd er erg slecht verdedigd aan Avereest kant en spits Luc Nijkamp rondde keurig af: 1-0. Avereest werd niet wakker en men bleef grossieren in foutieve passes.

Doelman van de Beld redde nog een keer prima voordat na ruim een half uur de eerste echt goede aanval ook direct een prima kans opleverde. De goede voorzet van Dawit Baauw kon door Jurgen Visscher niet tot doelpunt worden gepromoveerd. In de daaropvolgende tegenaanval liet Daarle zien hoe het wel moet. Simon Borkent rondde de counter beheerst af: 2-0.

De supporters van Avereest wreven zich eens in de ogen. Wat gaat hier gebeuren? De tricolores waren echt even van slag. Doelman van de Beld tikte nog een inzet van Daarle over de lat en dezelfde van de Beld stond ook aan de basis van de aansluitingstreffer! Hij keepte attent mee en zijn dieptepass werd door Jurgen Visscher op waarde geschat. Jurgen schoot de bal snoeihard en diagonaal achter een kansloze doelman Valk: 2-1. Dit gaf de ‘voetbalburgers’ uit Balkbrug weer moed. De mannen van trainer Magsino gingen direct op zoek naar de gelijkmaker. Na opnieuw een prima aanval en inzet van Renzo Schipper werd deze opnieuw van de doellijn gehaald! De mannen uit Daarle knokten in positieve zin voor elke bal en dan haal je ze ook van de doellijn.

Na een welverdiend kopje thee en wat rust, begonnen de tricolores beter aan de 2e helft. Een inzet van Renzo Schipper werd knap gered door doelman Valk.

In de 57e minuut werd er in het strafschopgebied van Daarle hands gemaakt en de goed opgestelde scheidsrechter Hilhorst kon niet anders dan de bal op stip leggen. Jurgen Visscher faalde niet en stuurde doelman Valk de verkeerde kant op: 2-2.

Hierna ontspon zich een vermakelijk schouwspel voor de aanwezige toeschouwers. Beide teams kregen goede kansen om weer op voorsprong te komen. De tricolores kregen via Niek Kuiper (2x), Jurgen Visscher (kopbal net naast), Nick Jonkman en Sander Hoeve (aarzeling tussen zelf schieten of afspelen naar medespeler) uitstekende kansen. Daarle kreeg ook een aantal prima mogelijkheden, maar het lukte hen nu niet om doelman vd Beld te passeren. Zo bleef de 2-2 stand op het scorebord staan.

Na ruim 90 minuten gaf de prima leidende scheidsrechter Hilhorst aan dat het mooi was geweest. Over de gehele wedstrijd gezien was de puntendeling terecht. Aan Avereest kant overheerste toch een wat ‘katerig’ gevoel.  Wedstrijden kunnen niet gewonnen worden op halve kracht. Een goede les voor de komende weken.

De mogelijkheid om zich te revancheren is er volgende week in de thuiswedstrijd tegen AVC Heracles uit Almelo. Een voor de tricolores relatief onbekende tegenstander. In competitieverband werd er niet eerder tegen elkaar gespeeld.

Er zal op zaterdag 28 oktober om 14.30 uur onder leiding van de heer Arslan worden afgetrapt op Sportpark de Balk. De steun van de supporters kunnen ze goed gebruiken en we hopen u en jullie dan ook te zien volgende week.

Jorn-Jan van de Beld , Theun Schoenmaker (Guido Pielman/Nick Jonkman), Nick Buiter, Sander Hoeve (Nick Oosterveen), Damon Kooiker, Maarten Pol, Bram Brouwer (Robert Snijder), Niels Redder, Renzo Schipper (Niek Kuiper) Jurgen Visscher, Dawit Baauw.