VV Avereest kansloos tegen Voorwaarts V.

Voorwaarts V. 1

30 maart 2024 14:30

F.J. Wijn

Sportpark 't Twistveen
Twistveenweg 10
7676SK
WESTERHAAR-VRIEZENV WIJK

Na 45 minuten stond er 2-0 en na 90 minuten een duidelijke 3-0 eindstand op het scorebord.

Na de overwinning van vorige week reisde de Louwdijk-Rooth formatie van VV Avereest met een goed gevoel af naar Westerhaar om daar de sportieve strijd aan te gaan met Voorwaarts. Op de ranglijst stonden de tricolores 1 punt boven Voorwaarts. Voor de ploeg uit Westerhaar stond er vandaag nog een mooi extraatje op het menu. Bij winst mochten de oranje-witten zich winnaar noemen van de 2e periode! Voldoende ingrediënten voor een leuke pot voetbal. Leuk werd het echter alleen voor de formatie uit Westerhaar.

Om iets over 14.30 uur gaf de jeugdige scheidsrechter Finn Wijn het signaal om te beginnen. De formatie van trainer Rico Magsino begon nog wel redelijk aan de wedstrijd. Met probeerde het initiatief te nemen en dat resulteerde in een tweetal schoten van Dawit Baauw en Kevin Buiter, die beiden het doel net misten. Bij Voorwaarts was er mogelijk sprake van een beetje spanning in de wetenschap dat er vandaag wat extra’s te winnen was. Na ruim een kwartier werd het veldspel van de tricolores steeds slordiger en passes naar spelers met hetzelfde shirt werd een steeds moeilijker opgave. Dit gaf de formatie uit Westerhaar het broodnodige zetje in de rug en men liet zich steeds vaker dreigend voor het doel van Jorn Jan vd Beld zien.

In de 27e minuut kreeg Voorwaarts een vrije trap op de rand van het strafschopgebied. Lars Bove ontfermde zich hierover. De opgestelde muur van Avereest was blijkbaar zo onder de indruk van de, niet de niet al te harde, vrije trap dat men keurig opzij ging en dat maakte de doelman kansloos: 1-0.

Voorwaarts bleef de bovenliggende partij. Men liet zien in de manier waarop men de duels aanging dat er wat te verdienen was vandaag. De spelers van Avereest kwamen overal een stap te laat en weinig passes bereikten hun bestemming.

In de 34e minuut werd een inzet van Voorwaarts in eerste instantie nog gestopt door doelman van de Beld maar de rebound was een prooi voor de attente Bernd Bove: 2-0.

Met deze stand werd ook de rust bereikt.

Met een tweetal wissels probeerde trainer Rico Magsino een verandering in het spelbeeld te krijgen. Het was vergeefse hoop deze middag. De tricolores waren geen schim van het team van vorige week en ook in de tweede helft waren de mannen uit Westerhaar de baas op het veld. Tot overmaat van ramp kreeg Nick Buiter in de 67e minuut ook nog een directe rode kaart. Of het rood was daar verschillen de mening altijd over, maar het paste wel in het beeld van deze wedstrijd.

Hiermee was meteen alle hoop op een positief resultaat wel vervlogen. De overgebleven 10 spelers van Avereest lieten nu wel iets meer strijdlust zien, maar het was onvoldoende om doelman Stuifzand van Voorwaarts zenuwachtig te maken.

In de 81e minuut werd er (opnieuw) slordig balverlies geleden en Jordy Harms strooide nog wat extra zout in de sportieve wond: 3-0.

De prima fluitende  scheidsrechter Finn Wijn gaf na ruim 90 minuten het teken dat het goed was geweest. Voorwaarts won verdiend en we feliciteren hen dan ook van harte met de 2e periodetitel en wensen ze veel succes in de nacompetitie.

Het blijft een onbegrijpelijk iets dat een team zo verschillend kan acteren. Avereest vorige week en deze week was echt een groot verschil. Mogelijk dat de jeugdige leeftijd van de ploeg nog teveel piek- en dal-momenten kent. Voetballen kunnen de mannen wel dat hebben ze laten zien. Maar inzet, beleving en overtuiging zijn wel cruciale zaken.

Volgende week zal er tegen koploper SC Lutten zeker uit het beroemde ‘andere vaatje’ moeten worden getapt. Mogelijk dat deze nederlaag en het revanche willen nemen voor de thuisnederlaag tegen SC Lutten voldoende motivatie is om voor een prettige verrassing te zorgen. We hebben er vertrouwen in!

Er zal dan 14.30 uur worden begonnen op Sportpark de Kei in Lutten. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Raymond Kolleman.

Opstelling VV Avereest:

Jorn Jan van de Beld, Theun Schoenmaker, Nick Buiter, Sander Hoeve, Maarten Pol, Bram Brouwer (Damon Kooiker), Kevin Buiter, Joost van de Bosch (Robert Snijder), Dawit Baauw (Sven Joosse), Jurgen Visscher, Renzo Schipper.